گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فناوری نانو در زمینه‌های دامپزشکی گسترش می یابد

سازمان دامپزشکی کشور و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران، جهت گسترش فناوری نانو در زمینه‌های دامپزشکی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «سید محمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس این سازمان، در دیدار با «سعید سرکار» دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو، پس از تبادل نظر در خصوص نیازهای صنایع وابسته به حوزه دامپزشکی از جمله بسته بندی انواع گوشت قرمز، مرغ و ماهی با تکنولوژی نوین بر پایه فناوری نوین نانو، تفاهم‌نامه ای را جهت ادامه همکاری فی مابین امضا کردند.

آقامیری در این دیدار با تاکید بر اهمیت رویکرد مدیریت جدید در سازمان دامپزشکی کشور جهت تحولات ساختاری در نحوه عرضه تولیدات دامی بهداشتی و در عین حال اقتصادی، گفت: امروز تکنولوژی نانو باید به مدد مردم بیاید و در حل مشکلات آنها کوشا باشد. به طور مثال افزایش ماندگاری در  مواد پروتئینی بدون هرگونه افزودنی است، لذا سازمان دامپزشکی کشور نیز امروز در اقدامی تقاضا محور و دارای اولویت، خواستار مساعدت ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو جهت استفاده از ظرفیت علمی کشور در دگرگونی در صنایع بسته بندی مواد پروتئینی در کشور است.
آقامیری در این راستا افزود: سازمان دامپزشکی کشور برای استفاده از تکنولوژی های نانو در حوزه دامپزشکی، آمادگی دارد ضمن تغییر در ساختار سازمانی، دفتر رسمی نانو تکنولوژی دامپزشکی را برای اولین بار افتتاح خواهیم کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخشی از اظهارات خود دلیل تاکید و اراده خودش از اهتمام جهت استفاده از تکنولوژی روز جهان در زمینه‌های دامپزشکی را ترسیم دورنمایی از عوامل اقتصادی و همچنین سلامت زایی آن در تولید انواع مواد غذایی به ویژه در مورد فراورده‌های پروتیئنی و سریع‌الفساد در دنیا برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز باید با توجه به این مساله از دستاوردهای روز دنیا عقب نماند.
لازم به ذکر است امضای این تفاهم نامه یک ساله با رویکرد استفاده از توان کشور در پیشبرد فناوری نانو در زمینه‌های دامپزشکی، زمینه سازی جهت پیشبرد اهداف نظارتی سازمان دامپزشکی کشور، در ارتباط با بکارگیری محصولات نانو، آگاهی رسانی به جامعه تخصصی و غیرتخصصی در زمینه پتانسیل‌ها و کاربردهای مفید فناوری نانو در حوزه‌های مختلف دامپزشکی امضا شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا