گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فرآوری خوراک دام راندمان تولید را ۱۵ درصد افزایش می‌دهد

مدیر کل اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: کارخانجات خوراک دام با فرآوری نهاده‌های دامی موجبات افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی این نهاده‌ها را فراهم می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم مجید جعفری مدیر کل اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در نشست خبری اظهار داشت: ۷۵۶ کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان در کشور وجود دارد که این کارخانجات به طور متوسط با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت، در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در دو سه سال اخیر و با به کارگیری ارز دولتی جفای زیادی به کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان شده چراکه اولویت تخصیص خوراک خام به دامداران و مرغداران بوده است.

وی ادامه داد: در کشور‌های مختلف به هیچ وجه خوراک دام و طیور به صورت مستقیم وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها نمی‌شود بلکه به کارخانجات می‌آیند تا پس از فرآوری در اختیار دامداران و مرغداران قرار گیرد، اما در ایران مخصوصا در دو سه سال اخیر و با تخصیص ارز ترجیحی روند به این صورت نبوده و خوراک به صورت خام وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها شده و سهمیه کوچکی برای کارخانجات دام و طیور اختصاص یافته است.

جعفری گفت: اتحادیه کارخانجات دام و طیور از آزادسازی نرخ ارز و حذف ارز ترجیحی در خصوص نهاده‌های دامی استقبال می‌کند چراکه گام مثبتی در جهت رفع مشکلات تولید است و با حذف ارز ترجیحی کارخانجات می‌توانند با توجه به افزایش واردات نهاده‌های دامی سهم مورد نیاز خود برای تولید با ظرفیت کامل را دریافت کنند.

وی افزود: این کارخانجات می‌توانند سالانه بین ۲۰ تا ۲۲ میلیون تن خوراک دام و آبزیان را به شکل فرآوری شده تولید کنند در حالی که مصرف کل کشور بین ۱۲ تا ۱۷ میلیون تن است و می‌توان این مازاد تولید را برای صادرات به کار گرفت همانگونه که بیش از وجود ارز ترجیحی این صادرات در حال انجام بود.

مدیر کل اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان ادامه داد: بازدهی خوراک آماده بالاتر از نهاده خام است چراکه کارخانجات خوراک دام نهاده‌های دامی را فرآوری می‌کنند و به این ترتیب این خوراک از هرگونه آلودگی عاری می‌شود و به این ترتیب کیفیت خوراک و راندمان بالا می‌رود.

جعفری گفت: کارخانجات خوراک دام با فرآوری نهاده‌های دامی موجبات افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی این نهاده‌ها را فراهم می‌آورند.

وی افزود: در نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان که از پس فردا آغاز به کار می‌کند سعی بر آن خواهیم داشت که مشکلات کارخانجات را به گوش مسئولان برسانیم و امیدواریم که این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش و بهره وری خوراک دام داشته باشیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا