گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رتبه اول گیلان در تولید و مصرف پاچ باقلا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: پارچ باقلا از گیاهان پروتینی است که گیلانیان هم در تولید و هم مصرف رتبه اول آن را به خود اختصاص داده‌اند.

علی موسوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه برداشت پاچ باقلای پاییزه در بیش از ۷۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان در حال انجام است، افزود: بیش از ۲۰ هزار کشاورز گیلانی برداشت ۲۸ هزار تن پیله‌تر پاچ باقلا را از باغ هایشان آغاز کرده‌اند.

موسوی ادامه داد: به دلیل خشکسالی‌های آخر فصل تابستان امسال برخی از کشاورزان نتوانستند به دلیل کمبود آب برای کشت پاچ‌باقلا اقدام کنند و در غیر اینصورت اراضی بیشتری به کشت پاچ باقلا اختصاص می‌یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود کشاورزان گیلانی امسال با برداشت پاچ باقلای پاییزه ۵۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب کنند.

گیلانیان علاقمند به مصرف پروتیئن گیاهی 

موسوی با اشاره به اینکه  شهرستان‌ های رشت، تالش، ماسال و آستانه از مهمترین مناطق تولید پاچ باقلا در گیلان است، افزود: گیلان تنها تولید کننده پاچ باقلا در کشور است و مصرف این باقلا نیز در گیلان بیش از استان های گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه پاچ باقلا در گیلان در دو فصل بهار و پاییز کشت می‌شود، افزود: کشت پاچ باقلای پاییزه بعد از برداشت برنج در مرداد ماه آغاز می‌شود و برداشت این محصول تا اواخر آبان در گیلان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، پاچ باقلا یک پروتین گیاهی مطلوب است و از آن برای پخت برخی از غذاهای گیلانی از جمله باقلاقاتق استفاده می‌کنند، گفت: اغلب پاچ باقلا در بازارهای محلی گیلان به فروش می‌رسد و مشتریان آن نیز اغلب خود مردم استان هستند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا