گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فراوری ۱۷ نوع محصول از زرشک در خراسان جنوبی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: زرشک خراسان جنوبی به لحاظ کیفیت بالا و نوع بی دانه زرشک ، قابلیت تولید ۱۷ نوع محصول را دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، احمد بیکَس مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل صادرات زرشک بار میکروبی است، افزود: زرشک را با تولید یک محصول از آن نمی‌توانیم نجات دهیم باید دایره تولیدات را گسترده تر کنیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: بازاریابی و فروش مشکل اصلی زرشک در استان است.

وی با بیان اینکه زرشک توسط دلالان از افراد مختلف با کیفیت‌های متفاوت خریداری و مخلوط می‌شود، گفت: این موضوع بعداً در ارائه محصول به بازار‌های صادراتی مشکل ایجاد می‌کند.

بیکَس با تاکید بر اینکه باید بارگاه‌های زرشک را همه کشاورزانی که سطح زیر کشت بالای دو هزار متر دارند، ایجاد کنند، عنوان کرد: در زمینه فروش و بسته بندی زرشک تازه باید به صورت ویژه ورود کنیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اگر بتوانیم حداقل ۲۰ درصد محصول زرشک را به صورت تازه به بازار ارائه دهیم حجم زیادی از مشکل کشاورزان کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک کشور و جهان را داردخواستار پیگیری احداث آزمایشگاه تخصصی زرشک و تامین اعتبار برای آن شد.

بیکَس با بیان اینکه مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی در حوزه زرشک را باید جمع بندی کنیم، گفت: زرشک در کشور مغفول مانده است و راهکار آن حضور در نمایشگاه ها، معرفی برند ویژه و تولید محصولات فراوری شده  است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا