گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

غول صنایع غذایی آمریکا: مردم باید به مشکل قیمت بالای مواد غذایی عادت کنند

مدیرعامل شرکت آمریکایی کرفت هاینز هشدار داد که مصرف‌کنندگان باید به افزایش قیمت مواد غذایی عادت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، میگوئل پاتریسیو، مدیرعامل شرکت آمریکایی کرفت هاینز هشدار داد که مصرف‌کنندگان باید به افزایش قیمت مواد غذایی عادت کنند، چرا که اقتصادهای آسیب دیده از همه گیری کرونا و بحران انرژی در جهان، فشار زیادی را بر تولیدکنندگان مواد غذایی در جهان تحمیل کرده‌اند.

وی اذعان کرد که این شرکت که پنجمین شرکت بزرگ مواد غذایی و آشامیدنی جهان محسوب می‌شود، قیمت محصولاتی مانند سس گوجه فرنگی و حبوبات پخته را «هرکجا که در سراسر جهان لازم بوده» افزایش داده است.

گفته می‌شود که کرفت هاینز قیمت بیش از نیمی از محصولات خود را در ایالات متحده که بازار داخلی این شرکت می‌باشد، افزایش داده است و انتظار دارد همین کار را در دیگر نقاط جهان نیز انجام دهد.

این هشدار بلافاصله پس از گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) منتشر شد. فائو اعلام کرد که هزینه مواد اولیه از جمله غلات و روغن، قیمت جهانی مواد غذایی را به بالاترین سطح در ۱۰ سال گذشته رسانده است.

پاتریسیو تأکید کرد که تورم برخلاف سال‌های گذشته «در همه سطوح» بوده است.

بر اساس این گزارش، تولید مواد اولیه در سراسر جهان، اعم از محصولات زراعی گرفته تا روغن‌های گیاهی، کاهش چشمگیری را تجربه کرد چرا که همه گیری بیماری کووید-۱۹ تولید و صادرات را به دلیل افزایش موارد ابتلا و اقدامات برای کنترل شیوع این ویروس محدود کرد.

هنگامی که توزیع واکسن به اقتصادها اجازه بازگشایی داد، عرضه نتوانست متناسب با تقاضای فزاینده افزایش یابد و به ناچار منجر به جهش قیمت شد. علاوه بر این، افزایش شدید قیمت انرژی وضعیت را پیچیده‌تر کرده است.

وی تاکید کرد که نباید همه افزایش هزینه‌ها به مصرف کنندگان منتقل شود زیرا انتظار می‌رود تولیدکنندگان بخشی از هزینه‌ها را خود متقبل شوند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا