گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت ارقام اصلاح شده لوبیا برای اولین‌بار در ماه‌نشان

رئیس جهادکشاورزی ماه‌نشان، از کشت ارقام اصلاح شده لوبیا برای اولین‌بار در این شهرستان خبر داد.

علی عجم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت لوبیا از مزارع ماه‌نشان، اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان است؛ به‌ طوری‌ که کشاورزان این شهرستان سالانه محصولات فراوانی نظیر گردو، زردآلو، انگور، پسته و زعفران را راهی بازار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در بین محصولات کشاورزی ماه‌نشانی‌ها، شاید کمتر نام لوبیا را شنیده باشیم، اضافه کرد: کشاورزان این شهرستان برای اولین‌بار با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری ارقام اصلاح شده لوبیا را کشت کرده‌اند.

این‌مسئول با اشاره به بحران کم‌آبی که گریبان‌گیر کشاورزان در نقاط مختلف کشورمان است، متذکر شد: با اجرای طرح نوین آبیاری در مزارع لوبیای شهرستان، میزان مصرف آب کشاورزی در هر هکتار تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد که توجه به این مقوله مهم از اولویت‌های جهادکشاورزی در ماه‌نشان است.

رئیس جهادکشاورزی ماه‌نشان، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۸۰ تن انواع لوبیا چیتی و قرمز در سطح ۶۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شود، ادامه داد: اراضی زیر کشت این محصول مجهز به آبیاری نوار تیپ بوده و در پایاب پمپاژ شماره ۱ و ۲ خندقلو قرار دارد.

عجم‌لو با یادآوری اینکه از محل کشت محصول لوبیا درآمدی بالغ بر ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عاید بهره‌برداران می‌شود، خاطرنشان کرد: مازاد محصول تولیدی لوبیای ماه‌نشانی‌ها برای فروش به علاوه بر بازارهای زنجان به استان‌های قزوین، تهران و کردستان نیز ارسال می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا