گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گردوی رودبار برندی معتبر برای گردوهای گیلان

مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: گردوهای رودبار کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند برندی معتبر برای گردوی استان در کشور باشند.

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هم اکنون برداشت محصول از باغات این شهرستان در حال انجام است اظهار کرد: ۸۲۱ هکتار از باغ‌های گردوی رودبار کشت دیم ۱۲۵۰ هکتار کشت آبی است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود، امسال بیش از ۵۰۰۰ تن گردو از باغ‌های شهرستان رودبار برداشت شود.

کیفیت گردوی رودبار زبانزد است

مدیر جهاد کشاورزی رودبار تصریح کرد: کیفیت گردوهای رودبار در استان زبانزد است و علاوه بر اینکه این محصول در دیگر شهرستان های گیلان  از مشتریان بسیار زیادی برخوردار است، از استان های همجوار از جمله قزوین نیز برای خرید گردو به بازارهای رودبار می‌آیند.

ابراهیمی، طرح سرشاخه کاری با هدف اصلاح درختان برای افزایش مقاومت در مقابل سرمازدگی باغ‌ها را گامی موثر در تولید پایدار و محصول باکیفیت دانست و گفت: سرشاخه‌کاری و عملیات تعویض تاج درختان گردو در ۵ هکتار از باغ‌های گردوی شهرستان آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار اضافه کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته توزیع نهال اصلاح شده یارانه دار، توزیع کودهای میکو ریزا و کودهای ریز مغذی برای تقویت باغ‌های گردو است.

باغات گردوی رودبار امسال عملکرد خوبی دارند

ابراهیمی با بیان اینکه بیشتر درختان موجود در باغ‌های گردوی رودبار از ارقام زودبرگده است، تصریح کرد: امسال سرمای دیررس بهاره نداشتیم و به همین دلیل باغات گردوی شهرستان عملکرد خوبی دارند.

وی یکی از نگرانی ‌های باغداران گردو را تهدید بیماری‌های قارچی عنوان کرد و گفت: لازم است تمهیدات لازم برای پیشگیری در این خصوص اندیشیده شود تا باغداران ما سال های آینده در این خصوص مشکلی برایشان پیش نیاید.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا