گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

شهرضا؛ سرزمین پُر ظرفیت کشاورزی و اناری که کیفیت آن رقیب ندارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه از لحاظ تولید انار یکی از قطب‌های انار استان را با هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انار به شهزضا اختصاص دارد، گفت: از لحاظ کیفیت انار شهرضا بهترین کیفیت را در استان اصفهان دارد.

به گزارش خبرنگاران ایانا در استان اصفهان ، امیر صفرپور با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان شهرضا اظهار داشت: شهرضا از نظر تولید گوشت سفید در استان اصفهان با ۱۳۰ واحد پرورش تولید در رتبه دوم قرار دارد و در بخش تولید گوشت قرمز با ۱۶۵ هزار دام سبک و سنگین رتبه ۴ استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اینکه شهرضا با تولید ۱۸۰ تن شیر در روز رتبه سوم و در تولید عسل از لحاظ تولید رتبه دوم و از لحاظ کیفیت رتبه اول استان را دارد، افزود: در بحث تولید غلات رتبه اول استان را دارا هستیم و از لحاظ تولید انار یکی از قطب‌های انار استان را با هزار و ۶۰۰ هکتار باغ انار به خود اختصاص داده‌ایم.

وی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت انار شهرضا بهترین کیفیت را در استان اصفهان دارد، بیان کرد: قابلیت‌های کشاورزی شهرضا در فعالیت‌های دامپروری، تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی و طیور و زنبورداری بسیار بالا است.

صفرپور با تأکید بر اینکه با وجود تشکل‌های فعال دامی در شهرضا نیاز است که در کنار آن صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره تولید و ارزش افزوده را داشته باشیم، تصریح کرد: ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در سطح استان اصفهان داریم و متقاضیان بسیاری برای این نمونه از آبیاری وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه امکان توسعه محصولات صادراتی جزو اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی است که باید توسعه پیدا کند و در کنار آن صادرات این محصولات را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آبی گیاهان دارویی ظرفیت خوبی است و شرایط توسعه آن در شهرضا فراهم است، خاطرنشان کرد: ظرفیت دیگر شهرستان شهرضا صنایع تبدیلی و غذایی در بخش کشاورزی است که باید بتوانیم در این زمینه با تسهیلات و واگذاری زمین در این بخش آن را فعال کنیم، متقاضیانی در شهرضا خواهان سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی انار هستند.

صفرپور با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در زمینه افزایش تولید، افزایش درآمد و اشتغالزایی در شهرضا استفاده کرد، گفت: شهرضا به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید نشاء در کشور به میزان ۱۲۰ میلیون اصله نشاء در سال بوده و مقام اول استان را دارا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اهمیت کشاورزی شهرضا از سنتی به مدرن، گفت: باید با استفاده از روشهای علمی، بهره‌وری بخش کشاورزی شهرستان را بالا ببریم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا