گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خرید تضمینی دام زنده عشایر در ۸ استان آغاز شد

رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و رفع مشکلات نقدینگی، خرید تضمینی دام زنده عشایر در استان‌ های گروه یک خشکسالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایری کشور از خرید تضمینی دام زنده عشایر در ۸ استان خبر داد و گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و رفع مشکلات نقدینگی، خرید تضمینی دام زنده عشایر در استان‌های گروه یک خشکسالی آغاز شد.

وی افزود: باتوجه به خشکسالی که درسال زراعی جاری اتفاق افتاده نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد کاهش بارش داشتیم و نسبت به دوران طولانی ۵۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: با هدف حمایت از عشایر و کاهش آثار خشکسالی، طرح خرید تضمینی دام از عشایر در ۸ استانی که در گروه یک خشکسالی قرار گرفته اند آغاز شده است.

وی اضافه کرد: سازمان هواشناسی، به لحاظ خشکسالی کشور را در ۳ گروه تقسیم بندی کرده که طرح خرید تضمینی دام عشایر، در گروه یک انجام می‌شود.

به گفته علایی مقدم در این طرح هر کیلوگرم دام به قیمت ۴۵ هزار تومان خریداری می‌شود و در ازای هر کیلوگرم، ۳ کیلوگرم جو دولتی به عشایر تحویل داده خواهد شد. وقتی عشایر کوچ می کنند و مواجه می شوند با خشکسالی و کمبود علوفه که معادل یک میلیون و هشتصد هزار تن ظرفیت مراتع در کشور کم شده است و اگر مقدار ریالی را حساب کنیم حدود ۶۲۰۰ میلیارد تومان برأورد می شود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور تاکید کرد: در مورد ترکیب مصوبه ابلاغی، ادارات امور عشایری کشور مسئولیت دارند و شرکت پشتیبانی امور دام در باره خرید تضمینی دام عشایر مسئول نیست.

شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایری کشور در پایان گفت: وقتی علوفه و آذوقه کم باشد عشایر به ناچار دام های خود را که هنوز درست پروار نشده بفروش می رسانند و با هدف حمایت از عشایر و کاهش آثار خشکسالی، طرح خرید تضمینی دام از عشایر در ۸ استانی که در گروه یک خشکسالی قرار گرفته اند آغاز شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا