گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گردشگری کشاورزی راهی برای توسعه پایدار روستاهاست

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: توجه به گردشگری کشاورزی و تسهیل روند توسعه آن گامی موثر در راستای توسعه پایدار روستایی است.

محمدمهدی غیاثی چهارشنه هشتم تیر در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به جایگاه ویژه بخش کشاورزی فارس در کشور مانند تولید حدود  ۹ درصد از تولیدات کشاورزی کشور، دارا بودن رتبه اول تولید محصولات باغی، رتبه دوم تولید محصولات زراعی، رتبه چهارم تولید محصولات دامی، رتبه ششم تولید محصولات شیلاتی در کشور و جایگاه بالای استان از منظر گردشگری شاهد بی توجهی به توسعه گردشگری کشاورزی هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گردشگری کشاورزی به عنوان زیرمجموعه ای از گردشگری روستایی است که از طریق آن گردشگران فرصتی برای آگاهی در مورد مناطق کشاورزی، مشاغل، محصولات محلی، غذاها، زندگی روزانه مردم روستایی و عناصر فرهنگی و سنتی  به دست می‌آورند.

رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا در سازمان جهاد کشاورزی فارس، ادامه داد: گردشگری کشاورزی محصولی با ارزش افزوده است که درآمد اضافی از زمین را تولید و یک برند مزرعه را به مشتریان معرفی کرده و فرصتی را برای ایجاد پایگاه مصرف کننده  و محصولات کشاورزی ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول افزود: فارس در تولید محصولات کشاورزی گواهی شده و سلامت محور در کشور پیشرو است و از این طریق به کشاورزان کمک می‌کند تا کسب و کارشان را در برابر نوسانات بازار، گسترش اشتغال در مزرعه، ارائه درآمد خارج از فصل و بهبود پایداری کسب و کارمحافظت کنند.

غیاثی به فعالان این عرصه توصیه کرد در مزارع گردشگری صاحبان مزارع و کشاورزان به‌ منظور جذب گردشگران و ایجاد محیط نشاط ‌آور و سرگرم‌کننده برای بازدیدکنندگان فعالیت‌ها و امکاناتی را مانند خریدن و چیدن محصولات تازه در کنار اعضاء خانواده، تغذیه از محصولات کشاورزی سلامت محور، مصرف انواع غذاهای محلی، مصرف و بهره مندی از گل و گیاهان دارویی نظیر استراحت در فضای معطر به عطر گیاهان دارویی، امکان تماشای گل های مختلف، مصرف‌ گیاهان دارویی تازه، پیاده روی در فضای مزرعه و باغ، ورزش‌هایی نظیر تیراندازی، دوچرخه سواری، اسب سواری، ماهی گیری چیدن پشم گوسفندان و مشاهده حیوانات وحشی و پرندگان با دوربین، نمایش نحوه گلاب گیری و فرآوری سایر محصولات کشاورزی مزرعه و باغ را فراهم کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا