گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تنها ۵ درصد گل محمدی در شهرستان فاروج فرآوری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج گفت: فاروج دارای واحد گلاب‌گیری فعال است که امسال تنها ۵ درصد تولیدات شهرستان در این واحد فرآوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، حبیب الله مقتدر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج افزود: سطح زیر کشت باغات گل محمدی این شهرستان ۵۲ هکتار و میانگین عملکرد گل تر در هر هکتار ۴ تن و نسبت تولید گلاب به ازای هر کیلو گل یک و نیم لیتر است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر تن گل حدود ۲۰۰ گرم اسانس به دست می‌آید افزود: گل محمدی با شرایط محیطی سازگار و کم آب طلب است و ۳۰ تولید کننده و بهره بردار در این حوزه در شهرستان فعالیت دارند.

وی، ظرفیت واحد گلاب‌گیری و فرآوری این محصول در شهرستان را، ۳۰۰ تن عنوان کرد و گفت: بیشتر گل محمدی تولیدی شهرستان به استان‌های دیگر ارسال و بخشی هم به صورت خانگی گلاب‌گیری می‌شود.

مهندس مقتدر گفت: تنها واحد فرآوری شهرستان امسال، فقط ۶ تن از گل تولیدی را خریداری کرده که کمتر از ۵ درصد تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فاروج ، تولیدات این واحد را، گلاب، گل خشک و کانکریت (تولید کانکریت و ابسولوت (عصاره مطلق) از گل محمدی دارای بیشترین ارزش افزوده است) عنوان کرد.

مهندس مقتدر خاطرنشان کرد: طی سال علاوه بر ارائه خدمات، امکانات و تسهیلات به متقاضیان برای تولید کنندگان در این بخش کلاس‌های مختلف آموزشی، ترویجی، نیز برگزار می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا