گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سه راهکار برای کنترل بازار تخم مرغ

رئیس ‌هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با ارائه سه راهکار گفت: دولت اگر امروز از تولیدکنندگان تخم مرغ حمایت نکند قیمت در آینده بیش از اندازه بالا خواهد رفت.

رئیس ‌هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با ارائه سه راهکار گفت: دولت اگر امروز از تولیدکنندگان تخم مرغ حمایت نکند قیمت در آینده بیش از اندازه بالا خواهد رفت.
تولیدکنندگان تخم مرغ از قیمت پایین فروش این محصول می‌گویند و هشدار می‌دهند که اگر دولت حمایت نکند داستان مرغ برای تخم مرغ هم تکرار خواهد شد، منظور آنها این است که قیمت تخم مرغ به شدت افزایش می‌یابد.
قیمت مرغ و تخم مرغ در چند ماه گذشته ثبات و پایداری نداشت، زمانی قیمت تخم مرغ و زمانی مرغ بالا رفته است؛ اما مدتی است که قیمت مرغ ازکیلویی ۴۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده و اکنون در قیمت ۲۵ هزار تومان تقریبا تثبیت شده است اما به گفته تولید کنندگان این بار محصول تخم مرغ در معرض افزایش شدید قیمت قرار دارد.
ناصر نبی‌پور رئیس ‌هیئت‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران؛در یک برنامه رادیویی گفت: «قیمت تخم مرغ ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب دولتی به فروش می‌رود و اگر این شرایط ادامه یابد تولید تخم مرغ کمتر شده و قیمت آن بسیار افزایش می‌یابد.»
وی با‌ اشاره به وضعیت تولید تخم مرغ در کشور از دولت درخواست کرد که برای جلوگیری از بروز مشکل در تولید تخم مرغ از مرغداران حمایت و اقدام به ذخیره تخم مرغ کند.
بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت تخم مرغ درب مرغداری کیلویی ۱۴ هزار تومان است که به گفته رئیس ‌هیئت ‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، تولید کنندگان به دلیل افزایش تولید و نبودن بازارهای صادراتی مجبورند ۲ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب بفروشند.
نبی‌پور پیشنهاد کرد: تعرفه صادرات برداشته شود یا خرید تضمینی انجام شود یا اینکه دولت به مرغداران اجازه ذخیره تخم مرغ در سردخانه‌ها را دهد. اگر دولت امروز که قیمت تخم مرغ پایین آمده ذخیره نکند فردا که قیمت گران شد نباید از مرغداران گله کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا