گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

زنجیره ساخت زیورآلات در کرمان ناقص است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی کرمان با اشاره به اینکه در کرمان فقط یک مرحله تراش روی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی انجام می‌شود،گفت: زنجیره تولید زیورآلات در استان باید کامل شود.

کاظم حسین زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زنجیره تولید صنایع دستی در کرمان کامل نیست، اظهار کرد: در کرمان عمدتاً بحث تولید را داریم ولی خدمات پیش از تولید و خدمات پس از تولید نداریم.

وی گفت: نیاز به ورود سرمایه گذار به این حوزه است و ما هم حمایت‌های لازم را از سرمایه گذاران خواهیم داشت.

حسین زاده در خصوص رشته زیورآلات بیان کرد: زیورآلات از رشته‌های شاخص صنایع دستی است که می‌تواند بسیار به بحث تولید و اشتغال کمک کند و طرفداران خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان به لحاظ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ظرفیت بسیار بالایی دارد اما فقط یک مرحله تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان کرمان انجام می‌شود و این زنجیره باید کامل شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: بحث آموزش ساخت زیورآلات در یکسری آموزشگاه‌های استان در حال ارائه است. در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ نفر این آموزش‌های را فرا گرفتند. پی گیر هستیم این رشته کم کم احیا شود و به چرخه اقتصادی استان بر گردد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا