گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشت گیاهان دارویی در خشکسالی، بهترین موقعیت کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به مزارع تخریب‌یافته و منابع آبی سال جاری که با خشکسالی روبه‌رو هستیم موقعیت خوبی برای کاشت گیاهان دارویی وجود دارد که سازمان جهاد در این امر سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،حسین برزگر اظهار داشت : استفاده از ظرفیت طبیعت استان مهمترین فاکتور در این فعالیت است و سعی داریم بیشتر از گیاهان دارویی استان نظیر مهلب، کرفس و … استفاده شود و جهادکشاورزی نیز در نظر دارد ظرفیت‌های اقلیمی را به فعل درآورد و به طور مستقیم و غیرمستقیم از تولیدکنندگاه گیاهان دارویی حمایت کند.

برزگر با بیان اینکه سعی داریم از کاشت مستقیم بذر از نشاء استفاده کنیم، افزود: این روش ضریب کشاورزی را افزایش می‌دهد لذا بیشترین گونه در سال گذشته با ۲۵ هزار نشاء اسطوخودوس و کمترین گونه با ۹ هزار مریم گلی، گل گاوزبان و آویشن دنایی بود.

وی به برخی از مشکلات تولیدکنندگان گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: عدم نبود کارگاه‌های فرآوری و نبود بسته‌بندی مناسب، زمان‌بر بودن پروسه بانک، عدم تخصیص اعتبار جهت کشت زعفران، برداشت دستی و نبود مکانیزاسیون، عدم آشنایی بانک‌های عامل از نحوه کشت و داشت و برداشت گیاهان دارویی و…. از  مشکلات این افراد است.

برزگر در پایان چند راهکار برای رفع مشکلات ارائه داد و افزود: اعطای تسهیلات کم‌بهره، تسهیل در فرآیند اعطای تسهیلات و تضامین بانکی، بسترسازی و توسعه صنایع وابسته در منطقه، کشت و اهلی کردن گونه‌های بومی و انحصاری دارای ارزش افزوده، ترویج کشت و کار گیاهان دارویی در بین زارعان و … از جمله مواردی است که می‌تواند اوضاع کشت گیاهان دارویی را در استان بهتر کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا