گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

پیش بینی افزایش سن گندم در مزارع خراسان شمالی با توجه به افزایش دما

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش دمای هوا طی یکی دو هفته گذشته و ادامه روند افزایش دما طی هفته آینده اظهارکرد: این امر سبب می شود تا یخبندان در استان نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محمد رضایی افزود: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی طی ۲۰ روز ابتدایی اسفندماه نیز دمای هوا تا منفی سه درجه سانتی گراد در استان خواهد رسید که این سرما نیز تاثیری در بروز یخبندان نخواهد داشت بنابراین نگران بروز و خیز سن گندم در مزارع استان هستیم.

وی با بیان اینکه سن گندم گرما پسند است، تصریح کرد: گرمای کنونی هوا موجب می شود تا فعالیت این آفت جلوتر افتد، سن از کوه ها به سمت مزارع ریزش پیدا کند و حتی مرحله جفت گیری و پورگی نیز زودتر انجام شود.

رضایی ادامه داد: علاوه بر آن طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی ها در استان ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش یافته است و همین امر نیز موجب می شود تا گندم و جو از لحاظ دوره رشد عقب تر باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: به طور کلی مزارع گندم طی کشت پاییزه سال جاری نسبت به سن گندم کم می آورد و شاهد آفت سن گندم بیشتری طی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خواهیم بود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا