گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

خوزستان جایگاه نخست آبزی پروری را در کشور دارد

رییس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوزستان در چند سال اخیر با تلاش هایی که صورت گرفته در جایگاه نخست آبزی پروری کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا نبی اله خون میرزایی سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: شیلات یکی از بخش های مهم اقتصادی و اشتغال استان است و رویکرد مهم شیلات در تمام جهان در حوزه آبزی پروری است.

وی گفت: در نظر داریم در کنار توسعه تولید آبزیان به بحث بازاریابی و تکمیل زنجیره بعد از تولید، از جمله بخش بسته بندی و شناسایی بازارهای صادراتی و سرمایه ای  ورود کنیم.

خون میرزایی ادامه داد: خوزستان نخستین استان کشور برای انعقاد این تفاهم نامه مهم در حوزه شیلات است که امید است با فضای همدلی و همکاری بین بخشی بتوان این بخش مهم تولیدی را در استان رونق بیشتری داد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه مرکز توسعه و توان افزایی شیلات ایران به منظور اصلاح و توسعه زنجیره ارزش رسته شیلات با رویکرد افزایش سطح دانش و مهارت مداخله و اثرگذاری مناسب و استفاده بهینه از منابع با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری و ارزش افزوده منعقد شده است.

ارسلان غمگین اظهار داشت: ایجاد مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، شیلات و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با ماموریت توسعه مهارت و انتقال تکنولوژی دپارتمان تحقیق و توسعه بازار و استانداردسازی و ارتقای کیفیت  هدف گذاری شده است.

غمگین ادامه داد: مدت زمان این تفاهم نامه از تاریخ امضای طرفین به مدت ۵ سال با موافقت طرفین قابل تمدید است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص اهداف اصلی ایجاد این مرکز، بیان کرد: تحلیل دینامیکی اشتغال و مهارت رسته و اولویت بندی پروژه های توسعه ای و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارتقای کیفیت خدمات تخصصی به ذینفعان حوزه شیلات ایجاد اشتغال پایدار تخصصی در راستای قانون توسعه اشتغال روستایی و عشایری و اصلاح و توسعه مستمر عملکرد زنجیره ارزش آبزیان و محصولات شیلاتی از جمله این اهداف است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: ظرفیت سازی و ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای دستیابی به اهداف توسعه رسته شیلات ایجاد حمایت‌های اجتماعی و توان افزایی جامعه به واسطه تشکیل نهادها و تشکل‌های عمومی در راستای ائتلاف و هم افزایی برای رسیدن به اهداف توسعه رسته تقویت سرانه مصرف و فرهنگ استفاده از آبزیان و سایر محصولات شیلات نیز از دیگر اهداف این ایجاد مرکز است.

وی افزایش استاندارد ها در راستای ارتقای کیفیت محصولات و درجه بندی تولیدات را از دیگر اهداف ایجاد مرکز توسعه و توان افزایی شیلات ایران دانست و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه سطوح مختلف ملی و محلی افزایش ارزش افزوده با تمرکز بر حلقه فرآوری و بسته‌بندی با رویکرد توسعه  صادرات و جلوگیری از خام فروشی افزایش امکان دسترسی به تکنولوژی های پیشرفته در صنعت شیلات و به تبع آن امکان مهندسی معکوس در صنایع موجود را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه خواند.

وی فراهم آوردن شرایطی جهت ارتقاء کیفیت و کمیت تولید در قالب طرح های توسعه ای برای بنگاه های موجود و جدید را یکی دیگر از اهداف مهم ایجاد این مرکز دانست واظهار داشت : ایجاد الگوی مزارع مکانیزه متراکم فوق متراکم و پرورش در قفس به صورت پایلوت جهت هدایت مناسب سرمایه گذاری های خرد در رشته شیلات از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.

تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان شیلات در سرسرای استانداری خوزستان امضا شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا