گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولیدات بخش کشاورزی هرمزگان به ۳.۳ میلیون تن رسید

استاندار هرمزگان با اشاره به عملکرد بخش کشاورزی استان در دولت‌ یازدهم و دوازدهم گفت: تولیدات بخش کشاورزی در این استان به ۳.۳ میلیون تن، سیستم‌های آبیاری نوین به ۱۱۸ هزار هکتار و گلخانه‌ها به ۷۲۰ هکتار افزایش یافته است.

فریدون همتی روز پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان افزود: همچنین در هفت سال گذشته دولت تدبیر و امید فرآوری محصولات کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی هرمزگان به هزار و ۱۰۰ تن جذب ماده خام، افزایش تولیدات مزارع پرورش میگو به ۳۲ هزار تن و تولید پنج هزار و ۹۰۰ تن پرورش ماهی در دریا رسیده است.
وی بیان داشت: تعداد صندوق‌های خرد زنان روستایی در هرمزگان نیز در دولت یازدهم و دوازدهم به ۲۶۰ صندوق افزایش یافته است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۶ سد جدید در هرمزگان درحال مطالعه است، اظهارداشت:  ‌در صورت تامین ۲ هزار و ۶۰۰  میلیارد ریال اعتبار در مدت ۲ سال قابل بهره برداری است.
وی تصریح کرد: تاکنون  ۱۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر عملیات انتقال آب کشاورزی با لوله در سطح استان هرمزگان انجام شده است و برنامه ریزی جهت اجرای ۷۵۰ کیلومتر عملیات انتقال آب با لوله انجام شده و به منظور ذخیره آب و مدیریت صحیح، هزار باب استخر دخیره آب در استان اجرا شده و برنامه ریزی جهت اجرای هزار و ۴۰ استخر ذخیره آب انجام شده است.
همتی بیان داشت: ۱۴۵ واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در هرمزگان به بهره برداری رسیده و ۴۴ واحد هم تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می رسد و ۱۴۰ واحد صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی در دست اجراست.

۲ میلیون مترمکعب آب برای کشت گلخانه‌ای در میناب اختصاص یافت

استاندار هرمزگان با اشاره به تصمیم‌های اتخاذ شده در این نشست عنوان کرد: برای کشاورزی در ۵۰۰ هکتار دیگر از اراضی دشت میناب با اولویت کشت گلخانه ای، ۲ میلیون مترمکعب آب اختصاص یافت.
همتی ادامه داد: همچنین برای کشت دوم در هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی دشت میناب، پنج میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شد.
وی یادآورشد: در پی سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به هرمزگان، مدیران استان در این راستا جمع بندی مطالب و تجزیه و تحلیل به صورت دقیق صورت می‌گیرد تا اولویت‌ها در این کمیسیون مطرح و مصوباتی برای سرعت بخشی در حل مسائل حوزه کشاورزی استان داشته باشیم.
استاندار هرمزگان بر ضرورت تقویت ارتباط دستگاه‌های اجرایی مختلف استان با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه دستگاه های توسعه‌ای همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و آب منطقه‌ای باید از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه ها در استان استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها باید دوطرفه باشد و علاوه بر اینکه همه مدیران در حوزه کاری خود باید این ارتباط را تقویت کنند، روسای دانشگاه ها و دانشکده ها و مدیران شرکت‌های دانش بنیان و همچنین پارک علم و فناوری نیز باید توانمندی و ظرفیت خود را به آن‌ها معرفی کنند تا این ظرفیت در راستای ارتقای بهره‌وری و افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های مختلف در استان به کار گرفته شود.
وی گفت: مدیران باید به طور ویژه بر روی این امر متمرکز شده و برای حل مسائل خود از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه ها بخواهند که به آن‌ها فکر، ایده و پژوهش ارائه دهند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا