گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فعالیت ۴۰۵ مزرعه پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری

مدیر شیلات و آبریان استان چهارمحال و بختیاری از فعال بودن 405 مزرعه پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود: شهرستان اردل با دارا بودن 135مزرعه و تولید هشت هزار تن ماهی بیشترین سهم در تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ظرفیت و زیرساخت آماده برای فرآوری۱۵هزار تن ماهی سردابی را دارد ، در صورتی که اکنون تنها پنج هزار تن فرآوری می‌شود.

محمد کریمی تکمیل زنجیره تولید ماهیان سردابی در این استان با فرایند تکثیر مولد، تخم چشم‌زده، بچه ماهی، تولید خوراک و پروار ماهی با ظرفیت ۲۲ هزار تن در سال را یادآور شد و اظهار داشت: این استان رتبه نخست کشوری تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

وی حلقه گمشده در فرایند زنجیره تولید ماهی سردابی استان را خام فروشی بخش عمده‌ای از محصول به استانهای همجوار و نبود بازار و مشتری بعد از فرآوری و بسته‌بندی عمده این محصول عنوان کرد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به تصمیم سازمان شیلات مبنی بر محدودیت واردات تخم ماهی چشم‌زده در چند سال گذشته و تقاضای بازار، تمهیدات لازم با ارائه تسهیلات بانکی برای تجهیز و تکمیل ظرفیت‌های چندین مرکز تکثیر تخم چشم‌زده نیز آغاز شده است.

وی گفت:با وجود استعداد استان و دستورالعمل ابلاغی، تخم چشم‌زده مورد نیاز مزارع در سطح استان به صورت تمام ماده و تغییر جنسیت یافته داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تولید خواهد شد.

کریمی از فعال بودن ۴۰۵ مزرعه پرورش ماهی در استان خبر داد و افزود:  شهرستان اردل با دارا بودن ۱۳۵مزرعه و تولید هشت هزار تن ماهی بیشترین سهم در تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.

وی به نبود کارگاه فرآوری برای فیله کردن و جداسازی استخوان ماهی تولید استان اشاره کرد و گفت: این استان با تولید بیشترین ماهیان سردابی کشور در فرایند عمل‌آوری و فرآوری دچار مشکل است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد:  وجود چشمه‌ها و منابع آبی از مهمترین عوامل رونق صنعت شیلات و وجود پرورش‌دهندگان ماهر و نیروی انسانی متخصص و وجود کارخانه‌ تولید خوراک آبزیان و بچه ماهی از دیگر مزیت‌هایی است که سبب رونق تولید ماهیان سردآبی در استان شده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا