گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

چالش جدی خشکسالی و کمبود آب در چهارمحال و بختیاری

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد :با ممنوعه شدن دشت‌های چهارمحال و بختیاری، امکان برداشت از این منابع وجود ندارد و چنانچه نتوانیم نیاز خود را از آب‌های سطحی تامین کنیم باید بخش‌های کشاورزی و صنعت تعطیل و بخش شرب با چالش جدی مواجه شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت غیرمتعارف از منابع آب زیرزمینی به سبب نبود امکان برداشت از منابع آب سطحی در استان سبب شده تا ۹۵ درصد دشت‌های این استان ممنوعه و ممنوعه بحرانی شود.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری  در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رییس مجلس شورای اسلامی در سفر ۲ روزه به استان چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد آب شرب، ۹۵ درصد آب صنعت و ۷۰ درصد آب بخش کشاورزی از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با ممنوعه شدن دشت‌های استان، امکان برداشت از این منابع وجود ندارد و چنانچه نتوانیم نیاز خود را از آب‌های سطحی تامین کنیم باید بخش‌های کشاورزی و صنعت تعطیل و بخش شرب با چالش جدی مواجه شود.

جعفری تصریح کرد: در حالی‌که چهارمحال و بختیاری تولیدکننده آب است و این ظرفیت در اختیار استان‌های دیگر قرار داده شده اما برای خود استان به یک تهدید تبدیل شده که به دنبال طرح‌های غیرقانونی و غیرکارشناسی انتقال آب ایجاد شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی طرح‌های انتقال آب در کشور عدالت و قانون‌گرایی رعایت نشده است، اظهار داشت: مجلس باید جلوی این تخلفات را بگیرد و به حقوق استان‌ چهارمحال و بختیاری توجه لازم را داشته باشد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا