گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش کشت گلخانه‌ای، راهکار توسعه کشاورزی اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: افزایش کشت گلخانه‌ای راهکاری مناسب برای توسعه و بهبود تولید در کشاورزی اصفهان و تحقق جهش تولید است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمدرضا رییس‌زاده افزود: مناطق مختلف این استان قابلیت افزایش تعداد گلخانه‌ها و گسترش این صنعت را دارد و تجربه نشان داده می‌توانیم با حمایت بیشتر از بخش خصوصی به این مهم برسیم.

وی اضافه کرد: کاهش منابع آبی کشاورزی در استان از جمله مهم‌ترین دلایلی است که توسعه بیشتر کشت گلخانه‌ای را گوشزد می‌کند، از سوی دیگر کیفیت بالای محصولات تولیدی در این شیوه، بهره وری و افزایش مشتریان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود افزون بر ۲ هزار هکتار گلخانه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مزایای کشت گلخانه‌ای، استحصال محصولات در ایام مختلف سال و با شرایط آب و هوایی متنوع است و همین امر اشتغال دائم را هم به دنبال خواهد داشت.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: در سال‌های اخیر با رشد قابل توجه صنعت کشت گلخانه‌ای رو به رو بودیم بطوریکه در سال زراعی ۹۳-۹۲، افزون بر ۱۷۸ هزار تُن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان برداشت شد و این رقم در سال زراعی قبل به ۳۰۱ هزار و ۶۳۱ تُن رسید.

رییس‌زاده با اشاره به بیش از ۱۲۳ هزار تُن افزایش تولید اضافه کرد: خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای و همچنین گل زینتی، تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه را تشکیل می‌دهد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، برنامه ریزی مناسب، ارائه تسهیلات و مشارکت بیشتر بخش خصوصی را از دلایل افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای در استان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌های حمایتی این نهاد برای گسترش گلخانه‌ها در سطح استان ادامه خواهد یافت.

رییس‌زاده اظهارداشت: توسعه این صنعت نقش شایانی در افزایش صادرات به دیگر کشورها و در جهش تولید در سالجاری و بهبود وضعیت اقتصادی در سال‌های آینده ایفا می‌کند.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی استان اصفهان نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا