گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاشت گیاه دارویی مورینگا برای نخستین بار در عرصه های طبیعی فارس

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: برای نخستین بار گیاه دارویی مورینگا به صورت آزمایشی در عرصه های مرتعی شهرستان کازرون کاشته شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالحسن صمد نژاد تصریح کرد: کاشت مورینگا در سطح ۱۰ هکتار از عرصه های مرتعی بخش کله کنده واقع در منطقه حسین آباد سرمشهد از توابع شهرستان کازرون انجام شد.

وی افزود: این اقدام با همکاری مجری طرح مرتع داری انجام شده و امید است باتوسعه و کاشت این گیاه ارزشمند شاهد افزایش بهره وری موفق این محصول در آینده باشیم.

صمدنژاد با اشاره به مقاومت این گیاه در نواحی خشک و نیمه خشک در برابر شرایط کم آبی و سازگار با اقلیم منطق، ابراز کرد: این گیاه علاوه بر ارزش های حفاظتی آب و خاک نقش بسزایی در تامین علوفه دام و مصارف دارویی و صنعتی دارد.

مدیر کل منابع طبیعی فارس اظهار کرد: کاشت و توسعه این گونه ارزشمند و فراهم شدن بستر لازم جهت ایجاد صنایع تبدیلی در آینده موجب اشتغال زایی و افزایش راندمان اقتصادی برای جوامع محلی خواهد داشت .

صمدنژاد؛ با اشاره به سودآوری تجاری این محصول نیز خاطرنشان کرد: صادرات این گیاه علاوه برارزش افزوده برای مرتعداران و روستاییان موجب ارز آوری اقتصادی در سطح ملی خواهد شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا