گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کردستان، قطب صنعت طیور در کشور

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان، گفت:این استان یکی از قطب‌های صنعت مرغداری کشور است.

به گزارش ایانا در جهاد کشاورزی استان کردستان، مدیر طیور جهاد کشاورزی استان کردستان صنعت مرغداری را صنعتی پویا و دارای توجیه اقتصاد دانست و افزود : ۹۲ درصد واحد‌های مرغداری در کردستان فعال است.

سید مادح حسامی افزود : در بخش طیور ۸۰۱ واحد دارای مجوز، که شامل ۷۶۱ واحد مرغداری گوشتی ، ۱۳ واحد مرغ تخم گذار ، ۱۶ واحد مرغ مادر گوشتی و ۱۱ واحد سایر ماکیان (۴ واحد شترمرغ ، ۶ واحد بوقلمون، ۱ واحد بلدرچین) است.

حسامی گفت : میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری سال ۹۸ معادل ۴۴ میلیون قطعه بود که از این میزان ۹۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شد.

حسامی افزود: از این میزان تولید در سال گذشته ۴۵ هزار تن (معادل ۴۷ درصد) در کردستان مصرف شد و ۵۰ هزار تن (معادل ۵۳ درصد) به سایر استان‌ها صادر شد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از اول سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون و ۷۷۲ هزار قطعه جوجه ریزی انجام گرفته و از این جوجه ریزی، ۶۰ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

حسامی افزود : از این میزان مرغ تولید شده از ابتدای سال تاکنون، ۲۸ هزار تن (معادل ۴۷ درصد) در استان مصرف می‌شود و ۳۲ هزار تن (معادل ۵۳ درصد) به استان‌های دیگر صادر شد.

حسامی گفت : در حال حاضر یک کارخانه جوجه کشی به ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه جوجه در سال فعالیت دارد و واحد دیگری به همین ظرفیت ۲ میلیون قطعه جوجه در دوره با پیشرفت فیزیکی صد در صد در حال اخذ پروانه بهره برداری است.

حسامی اضافه کرد : با وجود شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری و نیز مشکلات تخصیص ارز دولتی برای واردات نهاده‌های دامی با توجه به تحریم‌های ظالمانه در استان ، بیش از ۲۷ میلیون جوجه ریزی انجام شده که اگر شرایط تولید مساعدتر شود این میزان به ۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی افزایش پیدا کند.

وی افزود : پیش بینی می‌شود امسال میزان تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن شود.

کردستان در زمینه تولید مرغ در غرب و شمال غرب رتبه اول و در کشور رتبه نهم را به خود اختصاص داد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا