گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

سیر سیاه برای اولین بار در استان سمنان تولید شد

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان گفت: سیر سیاه برای اولین بار در استان سمنان به همت تعاونی بانوان در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شد.

ژاله منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: سیر سیاه طی فرایند ۳۰ تا ۴۰ روزه بر اثر عمل تخمیر سیر در دستگاه‌های صنعتی تولید می‌شود و اکنون در برخی استان‌های همجوار مانند تهران و داخل استان سمنان مشتری دارد.

وی ادامه داد: سیر سیاه در طب آسیای شرقی و در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و چین طرفداران زیادی دارد و تعاونی امید دامن کوه دامغان با ورود به عرصه تولید سیرسیاه توانسته است بازار خوبی پیدا کند و توسعه خط تولید سیر سیاه در دستور کار این تعاونی قرار دارد.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان بیان کرد: ظرفیت دستگاه تولید سیر سیاه در این تعاونی تولید ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم محصول در یک دوره ۳۰ تا ۴۰ روزه است.

منصوری تصریح کرد: تعاونی امید دامن کوه با تمرکز بر تولید سیر سیاه  برای ۱۸ خانم اشتغالزایی کرده است که از این تعداد اشتغال هفت فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۱۱ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی یادآور شد: سیر سیاه در واقع سیر عمل آوری شده ۱۰ ساله بدون سرکه است و بوی بدی ندارد و خاصیت آن ۱۰ برابر سیر است و می‌توان در دمای منزل داخل پلاستیک یا شیشه به مدت طولانی نگه داشت.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان خاطر نشان کرد: سیر به عنوان مواد اولیه تهیه سیر سیاه از استان همدان تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: تعاونی امید دامن کوه دامغان قبل از فعالیت در زمینه تولید سیر سیاه در زمینه تولید نان سنتی فعالیت داشته است و بعد از شیوع کرونا و کساد شدن بازار،  این تعاونی فعالیت خود را تغییر داد و با سرمایه‌گذاری در حدود ۶۰۰ میلیون ریال توانست برای اولین بار در استان سمنان سیر سیاه تولید کند.

رئیس هیات مدیره تعاونی امید دامن کوه دامغان تصریح کرد: سیر سیاه مزه شیرین، بافت نرم و خواص درمانی زیادی دارد و در کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، کاهش استرس، درمان بیماری‌های تنفسی و آسم، درمان بیماری‌های کلیوی و  ورم‌های مفصلی موثر است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا