گروه مشاوران برندینگ فراسو
آبزياندانستنی‌ها

ماهی حلوا سیاه

ماهی حلوا سیاه با طعم خاص و فوق العاده ی خود جزء ماهی های درجه یک جنوب کشور به شمار می رود.

ماهی حلوا سیاه دارای ضایعات کمی می باشد و گوشت لطیفی دارد و مزه آن بسیار خوب است و فاقد تیغ می باشد. بدن این ماهی پهن است.

رنگ بدن این ماهی قهوه ای تیره می باشد. ماهی حلوا سیاه با داشتن میزان قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا۳ منبع تغذیه ای مناسبی برای کودکان و سالمندان و زنان باردار، مادران شیرده و افرادی که زود به زود مریض می شوند و بیماران قلبی است.

تغذیه این ماهی از سخت پوستان، ماهیان کوچک و زئوپلانکتونها می باشد. این ماهی در خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، دریای عرب، دریای زرد، دریای اندونزی و اقیانوس آرام پراکندگی دارد.

نحوه صید این ماهی بدون قلاب و توسط تور انجام می شود. محل زندگی این ماهی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد ودر خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، دریای عرب، دریای زرد، دریای اندونزی و اقیانوس آرام پراکندگی دارد.

طبع این ماهی سرد می باشد. همچنین این ماهی به حلوا سفید شباهت دارد. پوست آن خاکستری تیره است. گوشت حلوا سیاه به لطافت حلوای سفید نیست ولی مزه آن بسیار خوب است.

 ارزش غذایی ماهی حلوا سیاه

جالب است بدانید که ۱۰۰ گرم از این ماهی از ارزش غذایی ۱۹ درصد پروتئین، ۳ درصد چربی، ۱۱ درصد سدیم و ۹٫۹ درصد کالری برخوردار است. به جرات می توان گفت ارزش غذایی و خواص این ماهی بی نظیر می باشد. ماهی حلوا سیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی اعم از اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین، ویتامین های D, A,B، کلسیم، فسفر، آهن و پتاسیم می باشد.

خواص این ماهی

  1. تقویت حافظه
  2. جلوگیری از مبتلا شدن به آلزایمر
  3. کاهش کلسترول
  4. مفید برای بیماری های قلبی و عروقی
  5. مفید در درمان کم خونی
  6. تقویت تراکم استخوان
  7. جلوگیری از پوکی استخوان
  8. کمک به رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن

بیشتر بخوانید:

ماهی حلوا سفید

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا