گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاهش میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان

صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان از کاهش میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان خبر داد.

صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان از کاهش میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان خبر داد.
علی صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در استان زنجان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز ۱۰ هزار و ۵۵۸ قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت به سال گذشته که حدود ۱۲ میلیون و ۸۵۷ هزار قطعه بود، شاهد کاهش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در استان هستیم.
وی با تاکید براینکه در مهر ماه شاهد کاهش شدید جوجه ریزی هستیم تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی در مهر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه به دلیل عدم دسترسی تولید کنندگان به کنجاله سویا و ذرت باعث شده افت بالایی در تولید مرغ داشته باشیم عنوان کرد: میزان تولید گوشت سفید امسال حدود ۲۱ درصد کاهش یافته است.
وی در ادامه به میزان نهاده‌های تخصیص یافته به مرغداری‌های استان زنجان اشاره و خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز ۲۱ هزار و ۲۴۸ تن سویا از طریق سامانه بازرگاه به مرغداریهای استان زنجان تخصیص یافته است.صادقی با بیان اینکه از مجموع نهاده‌های تخصیص یافته ۱۶ هزار و ۹۱۸ تن به بخش طیور اختصاص یافته است عنوان کرد: در این بخش ۶ هزار و ۳۶۷ تن سویا کمبود داشتیم و در واقع حدود ۵۶ درصد نیاز مرغداریها تامین شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال ۳۳ هزار و ۳۸۴ تن نیز ذرت از طریق بازرگاه به مرغداریهای استان تخصیص داده شده است گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۴ هزار ۶۳ تن ذرت کمبود داشتیم و تنها ۳۲ درصد نیاز مرغداریهای استان به ذرت تامین شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان همچنین به چالش‌های مهم استان در تامین نهاده‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: نهاده‌های تخصیص یافته کفاف نیاز دامداری‌های استان زنجان را نمی‌دهد و علاوه بر آن نهاده سویا تخصیص یافته دارای ناخالصی‌های زیادی است.
وی به موضوع کاهش شدید جوجه‌ریزی در استان نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه با مشکلاتی که با آن مواجه هستیم قیمت تمام شده تولید مرغ و تخم مرغ در استان زنجان به شدت افزایش یافته است.
جواد تاراسی رئیس جهادکشاورزی نیز در این جلسه ابراز کرد: مصوبات کارگروه ستاد تنظیم بازار فصل‌الخطاب برای جهادکشاورزی است که قطعا بدون اغماض همه مصوبات این ستاد را عملیاتی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ستاد پشتیبانی امور دام نیز نسبت به تامین مرغ یخ زده بسیار خوب عمل کرده است بیان کرد: تمام تلاش خود را بکار می گیرم تا نسبت به تعادل سازی قیمت برخی از اقلام که از وظایف ما مسئولان است عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.
رضا عسگری فرماندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد روزانه ۱۰ تن تخم مرغ در زنجان توزیع شود ادامه داد: در ۴ روز گذشته در مجموع ۱۵ تن تخم مرغ توزیع شد.
وی افزود: اتحادیه نیز عرضه تخم مرغ را با قیمت مصوب پذیرفته است از طرفی هم در چند روز گذشته به مباشرینی که از قبل تعیین شدند تخم مرغی تحویل داده نشده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
itpnews
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا