گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

برگزاری هشتمین جشنواره «خوشه برتر» در ملایر

دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر در ملایر گفت: امسال با توجه به شیوع کروناویروس، جشنواره «خوشه برتر» ملایر یک هفته به تعویق افتاد و به همین علت شاهد استقبال کمتری در این جشنواره هستیم.

اکبر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، به شرکت بیش از ۵۰ کشاورز در جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: چهار خوشه به عنوان خوشه های برتر انتخاب و پس از ماه صفر جوایزی به کشاورزان برگزیده اهداء می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره به همت شرکت پیمان گستر و با همکاری اداره جهادکشاورزی شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقاء سطح دانش کشاورزان و معرفی آنها به منظور معرفی قابلیت های انگور شهرستان ملایر است.

رحیمی همچنین به حضور کشاورزانی از شهرهای اطراف از جمله خنداب در این جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس امسال نتوانستیم این جشنواره را به صورت کشوری و با حضور کشاورزانی از سراسر ایران داشته باشیم.

دبیر برگزاری جشنواره خوشه برتر در ادامه خاطرنشان کرد: سلامت خوشه، میزان سلامت قند، یکنواختی خوشه ها، حمل و نقل خوشه و وزن خوشه از اولویت های انتخاب برای خوشه برتر است.

وی از آغاز فعالیت شرکت پیمان گستر از سال ۸۴ خبر داد و اظهار کرد: عمده فعالیت شرکت در حوزه انگور بوده و با شناسایی نقاط ضعف در سال های اولیه راهکارهایی به منظور افزایش عملکرد کشاورزان ارائه کردیم که ۵۰ درصد افزایش عملکرد ایجاد کرده است.

رحیمی در پایان با بیان اینکه اجرای طرح باغدار نمونه سبب بهره وری بیشتر در باغات شهرستان شده است، گفت: در زمینه اجرای طرح فراز و تیرک های داربستی اقداماتی در حال انجام است همچنین کارخانه تولید کودهای کشاورزی آماده راه اندازی است که امیدواریم با حمایت و کمک مسئولان به انجام برسد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا