گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

گردشگری کشاورزی ضرورت توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برگزاری آئین شکرگزاری و جشنواره خرما در استان گفت: با توجه به 41 هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات گردشگری کشاورزی ضرورتی برای توسعه کشاورزی بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی برگزاری آئین شکرگزاری و جشنواره خرما که با حضور مسئولان استانداری، معاونان و مدیران سازمان، مقامات فرابخشی کشاورزی و کشاورزان و نخلداران استان برگزار شد گفت: شکل‌گیری و تثبیت هرساله این جشنواره حق خوزستان است.

وی افزود: خوزستان از نظر کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، بازرگانی، سیاسی، جغرافیایی و…. از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و باید در زمینه محصولات شاخص استان گامهای موثری برداشته شود.

امیری زاده در ادامه با بیان این مطلب که خوزستان یکی از خاستگاه‌های تاریخی خرما محسوب شده و جهان خوزستان را با نام خرما می‌شناسد تصریح کرد: این جشنواره باید به شکل بسیار شایسته‌ای در استان برگزار شود و بازتاب گسترده‌ای نیز داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به میزان اشتغالزایی خرما یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۶۰ کارگاه فرآوری خرما در استان مشغول فعالیت هستند که فعالیت این میزان کارگاه زمینه را برای اشتغال در استان فراهم می‌کند.

وی در ادامه گفت: از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره خرما می‌توان به ایجاد زنجیره تولید خرما در استان، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمینه تولید این محصول، جذب سرمایه‌گذار و وارد نمودن ماشین‌آلات و مکانیزاسیون اشاره کرد.

امیری زاده با بیان این مطلب که در حال حاضر بیش از ۷۵ رقم خرما و بیش از آن مشتقات این محصول در استان وجود دارد عنوان کرد: با ایجاد زنجیره تولید خرما دست دلالان از بازار فروش این محصول قطع خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما در زمینه تولید  فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری است چرا که اعتبارات دولتی جوابگوی رفع مشکلات کشاورزان نبوده و این مهم با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران قابل حل خواهد بود.

وی ضمن اشاره به سطح زیر کشت نخیلات استان بیان داشت: در حال حاضر ۴۱ هزار هکتار از اراضی استان به نخیلات اختصاص دارد، با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های استان خوزستان پیش بینی می‌شود این میزان در ۵ سال آینده به ۵۶ هزار هکتار افزایش یابد که با این میزان افزایش سطح زیر کشت گام بلندی در راستای جهش تولید خواهد بود.

امیری زاده ضمن اشاره به برگزاری آئین شکرگزاری و جشنواره خرما در استان گفت: با توجه به ۴۱ هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات گردشگری کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌تواند گامی موثر در جهت رونق بخش کشاورزی خوزستان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت صادرات تمام محصولات کشاورزی به ویژه خرما گفت: تولید خرما یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، صنعتی رو به رشد و دارای آینده‌ای بسیار روشن است.

وی با بیان این مطلب که خرما سمبل استان و نماد خوزستان است، از تشکیل صندوق حمایت از توسعه خرما در استان خبر داد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا