گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

۸۵ درصد کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد با اشاره به اینکه حدود ۸۵ درصد کود مورد نیاز کشاورزان در داخل کشور تولید می‌شود، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی برای تولید، نیازی برای واردات کود، تا ۶ ماه آینده نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز به همراه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در بازدید از یک طرح آبیاری زیرسطحی واقع در شهرستان بوئین زهرا گفت: سه برنامه برای خودکفایی نهاده‌های کشاورزی در دستور کار وزارتخانه جهاد کشاورزی قرار دارد که تا ۶ ماه آینده کشور را از واردات کود بی‌نیاز می‌کند.

کشاورز با اشاره به اینکه برنامه جهاد کشاورزی استفاده از تمام ظرفیت داخلی اعم از دولتی و بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف این طرح است، گفت: با شرکت‌های بزرگی قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: هم اکنون حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره در کشور تولید و مازاد آن نیز صادر می‌شود و تصمیم داریم برای خودکفایی کامل از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی، تولید کود پتاس با استفاده از ظرفیت موجود معادن استان سمنان است، گفت: در خصوص تأمین کود پتاس اقدامی مشترک با وزارت صمت و شرکت‌های پتروشیمی وزارت نفت در ۲ نقطه در حال اجرا است که بتوانند با استفاده از مواد داخلی، کود پتاس تولید کنند.

وی گفت: خودکفایی در تولید بذر سبزی و صیفی، یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه است.

کشاورز افزود: پارسال قراردادی بین وزارت جهاد کشاورزی و معاونت فناوری ریاست جمهوری منعقد شد تا شرکت‌های دانش بنیان به تولید این بذرها تا سرحد خودکفایی اقدام کنند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس این قرارداد برای ۱۱ شرکت دانش بنیان مجوز صادر شده است و پنج شرکت نیز فعال شده‌اند که امیدواریم با راه‌اندازی هرچه سریع‌تر دیگر شرکت‌ها از هرگونه واردات این نوع بذرها در کشور بی‌نیاز شوند.

کشاورز افزود: امروز با توجه به مشکل واردات نهاده‌های دامی باید از محصولات با پروتئین بالا مانند یونجه به جای سویا استفاده کرد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا