گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رتبه اول مازندران در تولید گوشت سفید و ذخایر دریایی کشور

استاندار مازندران گفت: مازندران در تولید گوشت سفید و ذخایر دریایی رتبه نخست را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، به مناسبت بزرگداشت هفته دولت طرح تولید بیوسیلاژ از ضایعات طیور و آبزیان با حضور استاندار و مسؤولان استانی بخش کشاورزی و شیلاتی مازندران در پژوهشکده اکولوژی دریای خزر به بهره برداری رسید.

استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه استان مازندران در تولید گوشت سفید و ذخایر دریایی رتبه نخست را در کشور دارد، ادامه داد: ماهیان سردآبی و گرمابی و خاویاری زیادی در استان مازندران داریم که برای تامین مواد مورد نیاز و خوراک آن به درصد بسیار بالایی دارد که استفاده از خوراک دام و طیور می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

احمد حسین‌زادگان بیان کرد: با توجه به اینکه امسال با عنوان سال “جهش تولید” نامگذاری شده است باید به سمت و سوی روش‌های نو و جدیدی پیش رویم تا بتوانیم هم هزینه‌ها را کاهش دهیم و هم تامین مواد اولیه برای تولیدکننده به صرفه باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه قطب صنعت دام و طیور و شیلات در کشور هستیم و این امر از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است و کارهای تحقیقاتی می‌تواند موثر باشد، گفت: فعالیت‌ها اگر براساس یافته‌های تحقیقاتی و علمی باشد هم در کیفیت تاثیرگذار است هم هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

استاندار مازندران در این مراسم گفت: علت حضور ما در اینگونه مراسم‌ها این است کار تحقیقاتی و پژوهشی بسیار اثرگذار است و برای ما  طرح‌های تحقیقاتی از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه می‌تواند جهش بزرگی در صنعت طیور و شیلات ایجاد کند.

این مسئول ادامه داد: در این طرح سرمایه‌گذار، کار تحقیقاتی و بازار مصرف دست به دست هم داده تا چرخه تامین تا تولید کامل شود و پودر ماهی که دور‌ریز بوده و باعث آلایندگی محیط زیست بود این اقدام توانسته از آلایندگی‌های محیط زیستی جلوگیری کند.

حسین‌زادگان بیان کرد: طرح تولید بیوسیلاژ از ضایعات طیور و آبزیان می‌تواند در خوراک دام، طیور و آبزیان قابلیت استفاده داشته باشد

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا