گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

قیمت کنسرو ماهی تن با آغاز فصل برداشت ارزان می‌شود

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش قیمت ماهی تن گفت: مشکل واردات حل شده است و با آغاز فصل برداشت قیمت ماهی تن کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه قیمت تمام شده کنسرو ماهی‌ تن نیز تعدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ارتباط با افزایش قیمت کنسرو ماهی تن و مشکلات واردات ماهی تن به کشور گفت: دولت ارز مورد نیاز کسری واردات ماهی تن به کشور را از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی تغییر داد که این امر خود در قیمت تمام شده کنسرو ماهی تن تاثیرگذار است.

وی افزود: در سال جاری مشکلاتی برای کسری واردات ماهی تن با ارز نیمایی نیز وجود داشت که انتظار داریم بانک مرکزی تامین ارز مورد نیاز را به صنایع داشته باشد.

وی گفت: در سه تا ۴ ماه ابتدایی سال حجم زیادی از ماهی تن در گمرک دپو شده بود که اکنون بخش زیادی از آنها ترخیص شده و به طور روزانه ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: در نیمه اول سال همواره صید ماهی داخل کاهش می یابد که این امر منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود. برای رفع این مشکل در نیمه ابتدایی سال واردات انجام میشود.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: قیمت هرکیلوگرم ماهی تن در سال ۹۷،‌ پانزده هزار تومان، سال ۹۸ بیست و هشت هزار تومان و سال جاری به ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان رسیده است که با در نظر گرفتن تورم موجود در جامعه قیمت بالایی به حساب نمی‌آید.

وی اظهار داشت:‌ قیمت ماهی وارداتی نیز ۳۵ تا ۳۶ هزار تومان است اما به دلیل تاخیر در واردات و ماندن در گمرک  دموراژ اعمال  شده و قیمت تمام شده هر کیلوگرم ماهی وارداتی به ۴۵ هزا رتومان افزایش یافت.

وی گفت: مشکل واردات حل شده و این محصول اکنون بروز وارد می‌شود و با آغاز فصل برداشت قیمت ماهی تن کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه قیمت تمام شده کنسرو ماهی تن نیز کاهش پیدا می‌کند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا