گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

ایرانی ها سالانه ۵۷۰ هزار تن موز می‌خورند/ صادرات ۵۰۰ میلیون دلار میوه های گرمسیری

مدیرکل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری گفت: صادرات میوه های گرمسیری حدود ۶۱۲ هزار تن است که حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری امروز در نشست خبری در محل وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ۳۲ درصد محصولات باغبانی ایران در  بخش تولیدات گرمسیری و نیمه گرمسیری قرار می گیرد و در این ارتباط در سال گذشته به تولیدات این بخش افزوده شده است.

وی افزود: پیگیر احداث باغ مرکبات مادری در جنوب کرمان و استان سیستان و بلوچستان هستیم تا بتوانیم تولیدات این بخش را ارتقاء دهیم.

مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری ادامه داد: با توجه به شرایط بروز کرونا در کشور دستورالعملهای خاصی نیز برای برداشت این محصولات تدوین شده است.

۵۰۰ میلیون دلار میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری صادر شد

جلیلی مقدم تصریح کرد: ۶۱۲ هزار تن صادرات میوه های گرمسیری به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. که پیش بینی می شود این رقم افزایش یابد.

وی در ارتباط با وضعیت تولید موز در کشور گفت: تا سال ۹۷، ۹۲ هزار تن موز در کشور تولید می شد که این میزان اکنون به حدود ۱۲۰ هزار تن رسیده است اما با توجه به تقاضایی که در بازار وجود دارد حدود ۴۵۰ هزار تن از این محصول نیز وارد می شود.

مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری اظهار داشت: سالانه حدود ۵۷۰ هزار تن موز در کشور مصرف می شود که بر اساس تقاضاهایی که برای تولید این محصول در مناطق جنوبی کشور دارد به دنبال افزایش تولید آن هستیم.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری تسنیم
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا