گروه مشاوران برندینگ فراسو
روستاها

آشنایی با روستای سیبن رودبار

روستای سیبن از ترکیب دو کلمه "سی" (سایه) و "بن" (زیر و پایین) تشکیل شده که به معنی زیر سایه است.

روستای سیبن (sibon) در استان گیلان و در شمال بخش خورگام قرار دارد. این روستا در حدفاصل ۸ کیلومتری رودبار و همچنین ۴۰ کیلومتری شهر رستم آباد در بلندی های۱۴۵۰ متری نسبت به سطح دریا نیز قرار گرفته است و از جنوب غربی خود به روستای چهیش منتهی می شود و از جنوب به روستای گوفل و از شرق با روستای گلنگش و از سمت شمال هم به جنگل های راش و صخره های مرتفع کرمبن نیز ختم می شود.

آب و هوای معتدل این روستا در بهار و تابستان باعث می‌شود که جمعیت ۴۸۰ نفری آن پذیرای صدها گردشگر گیلک از شهرهای اطراف باشند. در عوض زمستان‌های سیبن آن‌قدر سرد و برفی است که کمتر کسی از ساکنان روستا جرات می‌کند زمستان را در این منطقه سر کند.

روستای سیبن کشتزاری در جنوب دارد و مراتع سرسبز و یک جنگل زیبای راش در شمال. به همین دلیل، با تغییر فصل سیبن هر بار رنگ عوض می کند و با طبیعت یکرنگ می شود. علاوه بر این، در طبیعت این روستا می توانید بابونه، مهر سلیمان (شقاقل)، گل چای، گل گاوزبان و… بچینید.

فلسفه نامگذاری روستا سیبن

نامش از ترکیب دو کلمه “سی” (سایه) و “بن” (زیر و پایین) تشکیل شده که به معنی زیر سایه است. البته با توجه به وجود جنگل راش در جنوب این روستا و سایر مراتع و پوشش های طبیعی بکری که سرتاسر این روستا را پوشش داده، انتخاب نمودن این اسم بر روی آن خیلی هم جای تعجب باقی نخواهد گذاشت.

شغل اهالی روستای سیبن

اقتصاد روستا مبتنی برکشاورزی و دامداری است و عمده مصولات کشاورزی روستا گندم جو و عدس است. علاوه بر این، فراورده‌های دامی این روستا هم کیفیت مرغوبی دارند و شما را وسوسه می‌کنند که بساط سرشیر و کره محلی را برای صبحانه به پا کنید و ظهر را با کباب گوشت تازه و دوغ محلی بگذرانید.

جوراب‌های پشمی و سایر لباس‌های بافتنی از مهم‌ترین صنایع دستی روستا هستند که معمولاً در زمستان‌ها بازار گرمی دارند.

بیشتر بخوانید:

روستای پارودبار گیلان
روستای پارودبار گیلان
لباس‌ محلی گیلان، شادترین لباس محلی

 

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا