گروه مشاوران برندینگ فراسو
دانستنی‌هاکسب و کارها
تازه‌ها

پرورش بلدرچین سرمایه گذاری سودآور

پرورش بلدرچین بیش از یک دهه است که در ایران شروع شده و در سال ­های اخیر رواج بیش­تری پیدا کرده چراکه بدلیل ویژگی­ های استثنایی­ اش درصورت پرورش صحیح سودآوری مناسبی دارد! از بین نژادهای مختلف این پرنده، بیش­ترین نوع بلدرچینی که در ایران پرورش می ­یابند نژاد معمولی بلدرچین و نژاد ژاپنی بلدرچین می ­باشد. این دو نژاد بیش­تر جهت تخم ­گذاری پرورش می ­یابند، جهت گوشتی کردن بلدرچین ­ها، بهترین نژاد­ها، بلدرچین سینه سفید هندی و بلدرچین سفید آمریکایی می­ باشد.

انواع اسیدهای آمینه کمیاب در گوشت این پرنده یافت می‌شود. گوشت بلدرچین منبع خوب نیاسین، فسفر، مس، روی، آهن، سلنیوم و غنی از ویتامین‌های گروه B است که مجموع دارایی­ های غذایی گوشت این پرنده برای امراضی چون آسم، تشنج، فشار خون، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی، عقب‌افتادگی جسمی و هم­چنین بی‌خوابی داروی معجزه‌آسایی محسوب می­ شود. تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ ۶ برابر ویتامین A، ۷ برابر آهن و ۵ برابر فسفر دارد. به ­دلیل دارا بودن مواد مغذی فراوان در درمان کم خونی، سل، کاهش استرس، درمان ناتوانی جنسی و هم­چنین بعد از اعمال جراحی به خصوص پس از زایمان، بسیار مفید است.

ویژگی­ های زیادی که این پرنده از قبیل تولید تخم به تعداد بالا، رشد سریع، جیره غذایی بسیار ارزان، تراکم تولید بالا در واحد سطح، سیستم ایمنی بالا در مقابل برخی از بیماری­ های پرندگان،کم فاصله بودن در بین نسل ­ها، بلوغ زودهنگام و قیمت بالای گوشت و تخم بلدرچین در بازار و مخصوصا بازگشتن سریع سرمایه به تولیدکننده، باعث شده تا علاقه­ مندان زیادی از قبیل کشاورزان و تولیدکنندگان دست به پرورش صنعتی این پرنده محبوب و ارزشمند بزنند.

دوره جوجه­ کشی بلدرچین­ ها ۱۷ روز می­ باشد و ۴۵ روز طول می­ کشد تا کاملا بالغ شده و شروع به تخم ­گذاری نمایند. دمای مناسب برای محیط زندگی بلدرچین ها بین ۲۲ الی ۲۶ درجه می ­باشد، برای جلوگیری از بیماری­ ها بهتر است این دما رعایت شود. هر بلدرچین روزانه ۳۰ گرم دان مصرف می­ کند.

بلدرچین­ ها به دو صورت بلدرچین گوشتی و تخم­گذار پرورش داده می­ شوند. از مزایای مهم پرورش گوشتی بلدرچین این است که در زمان ۳۵ الی ۴۵ روزگی سر بریده می ­شود. پرورش بلدرچین تخم­گذار خوراکی از پرطرفدارترین قسمت­ های نگهداری بلدرچین در دنیا برای کسب درآمد محسوب می­شود. از دلایل آن هم اول بازار فروش خوب و وسیع تخم بلدرچین و دوم نیاز به سرمایه اولیه کم­تر برای شروع به کار پرورش بلدرچین تخم­ گذار نسبت به پرورش سایر طیور است. بلدرچین ماده ۲۶۰ عدد تخم در اولین سال تخم گذاری خود می ­گذارد.

فصل تخمگذاری بلدرچین و عوامل موثر بر تخمگذاری بلدرچین ها

۰%

امتیاز کاربر: ۰.۶ ( ۱ نتایج)
منبع
پارس نیوزایران کالا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا