گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کشاورزی نیرو محرکه رشد و توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری

ئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با شبکه ایران کالا گفت:کشاورزی،نیرو محرکه رشد و توسعه اقتصادی چهارمحال و بختیاری است و 29 درصد از تولید ثروت ارزش افزوده این استان مربوط به بخش کشاورزی،که یک سوم اقتصاد این استان مربوط به این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری استانی کوهپایه ای است که از ظرفیت خوبی در دامپروری و کشاورزی برخوردار است و بیش از ۲۰ درصد بادام صادراتی کشور متعلق به این استان است که به هندوستان صادر می‌شود.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست پرورش ماهیان سردآبی را از آن خود کرده است و در حوزه آبزی پروری یک درصد وسعت کشور را داریم اما ده درصد استحصال آب شیرین در این استان انجام می‌شود  ۲۵ هزار تن ماهی قزل آلا در این استان تولید می شود که ۱۵ درصد تولید کشور است

غریب ادامه داد :در بحث توسعه باغات حدود ۴۰ هزار هکتار باغ مثمر در این استان وجود دارد همچنین بحث پرورش دام هم از ظرفیت خوبی برخوردار است و حدود ۳ و نیم درصد شیر و گوشت کشور متعلق به این استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تکمیل زنجیره تولید بیان کرد :برنامه هایی که برای این محصولات داریم که بتوانیم زنجیره‌های فعالیت بخش کشاورزی را تکمیل کنیم . در بخش آبزی پروری یک زنجیره کامل وجود دارد. از تولید تخم چشم زده تا مراکز فراوری و صادرات ظرفیت خوبی وجود دارد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا