گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید سالانه ۹۴۰۰ تُن بذر گندم و جو در قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید سالانه ۹۴۰۰ تُن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی این استان خبرداد.

مجید اسماعیلی با اشاره به فعالیت پنج شرکت تولید بذر گندم و جو در استان قزوین، اظهار کرد: سالانه ۹۴۰۰ تُن بذر گندم و جو در مزارع کشاورزی مصرف می‌شود، امسال ۸۰۰۰ تُن برنامه خرید بذر گندم در استان داشتیم که از این رقم تاکنون ۵۳۰۰ محقق شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، وی یادآور شد: سالانه ۱۴۰۰ تُن نیز بذر جو در استان قزوین به تولید می‌رسد که کفاف نیاز کشاورزان این محصول را می‌دهد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در طی ۲ سال گذشته هیچ‌گونه بذر گندم و جو از دیگر استان‌ها و یا خارج از کشور برای تأمین نیاز کشاورزان استان وارد نشده و همه بذور موردنیاز این ۲ محصول استراتژیک در قزوین تولیدشده است.

این مسئول بابیان اینکه بذر گندم و جو در استان قزوین در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده تولید می‌شود، افزود: هسته اولیه بذر در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان و هسته دوم نیز از سوی شرکت‌های بذر تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: نیاز مزارع دیم و آبی قزوین به بذر گندم حدود ۸۰۰۰ تُن است که این مقدار طی ۲ سال گذشته از داخل استان تأمین‌شده است.

وی در ادامه از قزوین به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید بذر کلزا در کشور نام برد و گفت: هرساله ۲۵۰ هکتار از مزارع استان به کشت و تولید بذر این گیاه استراتژیک اختصاص پیدا می‌کند.

این مسئول بابیان اینکه بیشتر بذور مصرفی کلزا از خارج کشور وارد می‌شود، یادآور شد: بیشتر بذر تولیدی این محصول در استان، در دیگر استان‌ها که به شرکت‌های تولیدکننده سفارش تولیدشده به مصرف می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در سال زراعی جاری ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به زیر کشت گندم و ۳۵ هزار هکتار به زیر کشت جو رفته و پیش‌بینی می‌شود ۴۶۵ هزار تُن محصول از این مزارع برداشت شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا