گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

کاهش صادرات محصولات کشاورزی و دامی شاهین شهر در سایه کرونا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، از خسارت گلخانه‌ها، دامداری‌ها و کاهش صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری شهرستان، خبر داد.

مصطفی عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ و تأثیرات مخرب آن بر اقتصاد و اجتماع، اظهار کرد: در اوایل شیوع ویروس کرونا با توجه به فقدان اطلاعات کافی و جامع در مورد بیماری، نحوه پیشگیری و راه‌های مقابله با انتقال و ابتلای آن، اکثر فعالیت‌های اقتصادی دچار اختلال شد که کشاورزی و دامپروری نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی، با بیان اینکه شاهین‌شهر قطب تولید شیر استان است و محصولات کشاورزی خوبی دارد، افزود: در بخش کشاورزی، محصولات گلخانه‌ای در سایه شیوع ویروس کرونا به دلیل فقدان استقبال و صادرات دچار خسران و رکود اقتصادی شد، همچنین در بخش دام و طیور نیز کاهش تولیدات و صادرات اقتصاد دامداران و مرغداران را با چالش روبرو کرد.

عباسی، افزایش نرخ محصولات دامپروری و طیور را مؤثر در جبران خسران اقتصادی این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: کاهش استقبال و مصرف محصولات دامی و طیور، دامداران را ناچار به کاهش میزان تولید محصولات و پایین آوردن قیمت فروش برای جلوگیری از زیان کرد و اکنون افزایش نرخ محصولات دامداری نظیرِ شیر، کره، پنیر، مرغ، تخم‌مرغ و … کمی وضعیت اقتصادی دامدار را متعادل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، با بیان اینکه بخشی از افزایش بهای محصولات دامی حاصل کمبود نهاده‌های دامی و صعود نرخ آن‌هاست، تصریح کرد: دامداران و گوسفندداران صنعتی ناچار به تأمین نهاده‌های دامی و کنستانتره برای خوراک رسانی به دام هستند که افزایش بهای محصولات دامی منجر به صرفه اقتصادی برای دامدار است و مهم‌ترین مسئله در افزایش قیمت‌ها توجه به رضایت نسبی بهره‌بردار و مصرف‌کننده است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا