گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

احداث ۱۵ هکتار باغ جدید انجیر در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به احداث 15 هکتار باغ کم آب بر انجیر در سال جاری، گفت: پیش بینی می شود 750 تن میوه انجیر در باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به احداث ۱۵ هکتار باغ جدید در شهرستان گلوگاه، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۷۵۰ تن میوه انجیر در باغات این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات انجیر این شهرستان به ۱۶۰ هکتار رسید، افزود: از این میزان ۱۲۰ هکتار آن بارور و ۴۰ هکتار آن غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: سطح باغات انجیر این شهرستان در سال گذشته ۱۴۵ هکتار بود که ۶۵۰ تن محصول از این باغات برداشت شد.

وی با بیان اینکه شرقی ترین شهر مازندران بعنوان مهد مرغوبترین انجیر کشور نام گرفته است، تصریح کرد: تولید این محصول، نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال مردم این شهرستان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه اظهار کرد: انجیر یکی از خوشمزه‌ ترین میوه‌های تابستانی است که از دیرباز بین مردم دنیا و ایران طرفداران زیادی داشته و با خواص دارویی فراوان، خوراکی‌ های خوش‌طعمی مانند بستنی، مربا و انواع دسر از آن تهیه می‌شود.

قنبری تصریح کرد: انجیر از میوه هایی است که طب سنتی برای آن فواید زیادی برشمرده که کاهش فشار خون و وزن، جلوگیری از سرطان سینه، بالا بردن تراکم استخوان، برطرف کردن سیاه سرفه و ذات الریه، جلوگیری از سوء هاضمه، کاهش حرارت بدن، افزایش ادرار و رفع یبوست بخشی از این خواص است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا