گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توزیع خوراک طیور وارداتی در بازار سیاه/مسئولان کوتاهی خود را نمی‌پذیرند

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران از ضرر و زیان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مرغداران در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حبیب اسد الله نژاد» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه از اوائل امسال مرغداران به لحاظ تامین و قیمت نهاده‌های تولید با مشکلاتی مواجه هستند.

وی اظهارداشت: این بحران و قیمت بالا باعث ایجاد بازار سیاه در نهاده‌های تولید در کشور شده است.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: قیمت نهاده‌ها هر روز وضعیت جدی تری به خود می‌گیرد و قیمت این نهاده‌ها در بازار افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: متاسفانه با وجودی که تمامی نهاده‌هایی که در بازار وجود دارد با ارز چهار هزار تومانی تامین و توزیع شده به جهت عدم وجود نظارت این نهاده‌ها در بازار سیاه در حال عرضه هستند از این رو ضرورت دارد این موضوع مورد بررسی جدی قرار گیرد.

اسد الله نژاد بیان داشت: نهاده‌ها با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد و به قیمت بالا در بازار آزاد عرضه می شود که جای بس تاسف دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه‌های دولتی پاسخگوی قصور خود نبوده واغلب شرایط به گونه‌ای شده که فشارها را در درجه اول به تولید کنندگان و در درجه دوم به بازار مصرف و مردم وارد می‌کنند.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: تولید کنندگان مرغ در همین جامعه زندگی می‌کنند و بی تردید وضعیت معیشت مردم را هم درک می‌کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان چند ماهی است که در تولید مرغ با زیان مواجه هستند یعنی قیمت تمام شده تولید مرغ بالا و قیمت مرغ در چند ماهه گذشته پائین بوده است.

اسد الله نژاد اظهارداشت: در چند ماهه گذشته بالای سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مرغداران زیان دیدند و این زیان برای صنعت کمر شکن است.

وی ادامه داد: دوستان در کارگروه تنظیم بازار به تازگی جلسه ای تشکیل دادند بدون اینکه از تشکل ها دعوت کنند و با در نظر گرفتن حداقل ها در نرخ مولفه های تولید، قیمتی برای مرغ مصوب کرده اند که به هیچ وجه منطقی و مورد قبول نیست.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: این کارگروه قیمت نهاده‌هایی که روی کاغذ به عنوان مصوب مطرح است و در بازار به هیچ وجه وجود ندارد در تعیین قیمت مرغ زنده و مرغ گرم مبنا قرار داده است.

وی افزود: کارگروه تنظیم بازار در حال حاضر قیمت مرغ زنده را به ازای هر کیلوگرم ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان تعیین کرده که مورد اعتراض تولید کنندگان است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا