گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

افزایش دو برابری سطح کشت سبزی و صیفی گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سال "جهش تولید"، وسعت گلخانه‌های صیفی و سبزی این استان از ۱۹ هکتار به ۳۹ هکتار افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ابراهیم شیرانی اظهار کرد: با تکمیل و به ثمر نشستن محصولات این سطح از گلخانه‌های استان در سال جاری، برداشت محصولات صیفی تولیدی ۲ برابر افزایش خواهد یافت .

به گفته وی، در حال حاضر در استان سالانه چهار هزار تن محصولات صیفی شامل خیار، گوجه و  سه هزار و ۵۰۰ تن محصول توت فرنگی  از ۱۹ هکتار فضای گلخانه‌ای صیفی موجود برداشت و روانه بازار مصرف داخل و کشورهای آسیای میانه و روسیه می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از طراحی و ساخت نخستین گلخانه صیفی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در این استان در دولت دوازدهم خبر داد و تصریح کرد: این گلخانه به نرم‌افزار و سنسور کنترل کیفیت هوا، توانایی سنجش دما و رطوبت و قابلیت انتقال اطلاعات به صورت آنلاین به سرور مرکزی مجهز است.

وی، آگاه‌سازی بهره‌بردار از تغییرات سریع آب و هوایی در طول شبانه‌روز و جلوگیری از خسارات به محصولات گلخانه‌ای در کمترین زمان ممکن را از دیگر مزایای گلخانه هوشمند دانست.

شیرانی تاکید کرد: چندین شرکت فعال دانش‌بنیان در راستای عملیات طراحی، ساخت و تجهیز سیستم گلخانه هوشمند خاص کشت صیفی این استان با بهره‌برداران متقاضی ،موفق به عقد قرارداد شدند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی با تغییر الگوی کشت و راه‌اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید سبزی و صیفی سوق داده شده‌اند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا