گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آغاز مبارزه با آفات مرکبات در رودسر

مبارزه با آفات مرکبات در شهرستان رودسر آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودسر از آغاز مبارزه با آفات مرکبات در شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به نمونه برداریها و بررسی های انجام شده در سطح باغات شهرستان و دوره زندگی آفت غالب باغات مرکبات ( بالشک) زمان مبارزه  از ۲۶ خرداد به مدت دو هفته است.

غلامپور با بیان اینکه میزان مصرف روغن امولسیون شونده با حشره کش و کنه کش به میزان ۳ تا ۵ لیتر در یک هزار لیتر آب توصیه می شود ادامه داد: در صورت افزایش درجه حرارت هوا به بیش از ۳۳ درجه از مصرف روغن امولسیون شونده خودداری شود.

وی به باغداران توصیه کرد قبل از مبارزه با آفات و عوامل بیماری زا با ارائه نمونه از باغ به کارشناسان حفظ نباتات مراکز خدمات،  جهاد کشاورزی شهرستان‌ ها و یا کلینیک‌های گیاه‌ پزشکی مراجعه و بر اساس توصیه‌های کارشناسی و نسخه گیاه‌ پزشکی صادره نسبت به تهیه سموم از فروشگاه‌های مجاز و معتبر اقدام کنند.
مدیر جهاد کشاورزی رودسر افزود: باغداران باید از سموم و روغن‌های امولسیون شونده در ظروف اصلی و پلمپ شده و دارای بر چسب مشخصات و تاریخ مصرف استفاده شود و از مصرف سموم تاریخ گذشته و توصیه نشده خودداری کنند.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا