گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه پرورش شتر در شهرستانهای کویری اصفهان

با توسعه پرورش شتر در شهرستانهای کویری اصفهان، محصولات به دست آمده از این حیوان شامل شیر، گوشت قرمز و کرک در مسیر صادرات قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توسعه پرورش شتر در شهرستانهای کویری اصفهان، محصولات به دست آمده از این حیوان شامل شیر، گوشت قرمز و کرک در مسیر صادرات قرار گرفته است.

احمدرضا اسماعیلی با اشاره به اینکه پرورش شتر در شهرستان‌های کویری استان اصفهان رونق یافته است، اظهار داشت: جمعیت شتر در استان اصفهان ۱۰ هزار نفر است و بیشتر در شهرستان‌های خوروبیابانک، اردستان، نائین، آران و بیدگل و نطنز پرورش می‌شود.

وی افزود: شتر با توجه به ویژگی تعلیف و سازگاری با مراتع کویری می‌تواند در رونق اقتصادی آن مناطق مؤثر واقع شود.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه محصولات شتر شامل شیر، گوشت قرمز و کرک است، تصریح کرد: میزان تولید سالیانه شیر شتر در استان اصفهان یک هزار و ۱۰۰ تن است و ۷۰۰ تن گوشت قرمز و ۱۶ تن هم کرک از این حیوان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرک شتر در مسیر صادرات قرار گرفته است، گفت: از دیرباز در شهرستان نائین از کرک شتر در عبابافی استفاده می‌شد که امروزه ارزش صادراتی پیدا کرده است.

اسماعیلی محصولات شتر را ارگانیک دانست و افزود: با توجه به آنکه در مراتع حاشیه کویر از کود شیمیایی استفاده نمی‌شود، چنانچه خوراک شتر از این منابع طبیعی باشد محصول شیر و گوشت شتر ارگانیک خواهد بود.

میزان ویتامین ث  شیر شتر سه برابر شیر گاو است

وی با بیان اینکه ویتامین سی در شیر شتر سه برابر شیر گاو است، گفت: مهمترین ماده معدنی در شیر شتر، آهن است و شیر این حیوان به علت کلسترول و لاکتوز کم در درمان آسم توصیه می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا