گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رشد ۳۲.۹ درصدی تورم کشاورزی و دامداری در سال ۹۸

براساس اعلام مرکز آمار شاخص قیمت تولید کننده (نرخ تورم تولیدکننده) زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در سال گذشته برابر است با ۴۸۱.۹ که نسبت به سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٣٢.٩ درصد افزایش یافته است.

مرکز آمار نرخ تورم تولیدکننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در سال ۱۳۹۸ را منتشر کرد. قیمت تولیدکننده که گزارش آن ارائه می‌شود قیمت سرخرمن است و از مقایسه اطلاعات حاصل از این گزارش با نتایج طرح‌های خرده‌فروشی می‌­توان به بررسی نقش واسطه‌ها و دیگر عوامل موثر در شکل‌گیری سایر قیمت‌ها تا رسیدن محصول به دست مصرف‌کننده نهایی پرداخت.

شاخص زراعت و باغداری ۲۶.۷ درصد رشد داشت

براساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم تولیدکننده گروه «زراعت و باغداری» در سال ١٣٩٨ برابر با ۴۵۴.۱ است که نسبت به سال قبل ٢٦.٧ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش نرخ تورم تولیدکننده زیرمجموعه زراعت و باغداری در سال ۹۸ نسبت به قبل از آن (سال ۹۷) نیز افزایش داشت به این صورت که گروه «غلات» ۲۰.۵ درصد، «میوه‌ها و میوه‌های آجیلی»  ١٩.٢ درصد، «سبزیجات»  ٥٢.٨ درصد، «موادخام طبقه بندی نشده» ٣٧.٨ درصد افزایش یافته است.

رشد ۴۵.۵ درصدی شاخص دامداری سنتی 

براساس گزارش مرکز آمار نرخ تورم تولیدکننده «دامداری سنتی» در سال ١٣٩٨ برابر با ۵۴۱.۵ است که نسبت به سال قبل ٤٥.٥ درصد افزایش یافته است.

بنابراین گزارش نرخ تورم تولیدکننده «پرورش بز و بزغاله»  ٥١.٥ درصد، «پرورش گاو و گوساله سنتی» ٤٨.٩ درصد، «گوسفند و بره» ٤٨.٤ درصد و «سایر محصولات حیوانی» ٣٥.١ درصد افزایش یافته است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا