گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

رها سازی کنه شکارگر جهت کنترل آفات گلخانه ای

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: به منظور سالم سازی محصولات تولید شده در گلخانه ها، درسطح 7000 متر مربع گلخانه توت فرنگی و 3000 متر مربع گلخانه خیار در بخش ماهان شهرستان کرمان کنه شکارگر رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، عباس سعیدی تصریح کرد: در هر مترمربع ۱۰۰ کنه رها سازی می شود و جهت تهیه کنه شکارگر متقاضیان می نوانند از تولیدکنندگان دارای مجوز از سازمان حفظ نباتات خریداری کنند.

سعیدی خاطر نشان کرد: از مزایای اجرای این طرح، تولید محصول سالم و ترغیب دانش آموختگان کشاورزی به تولید عوامل مفید جهت جایگزینی سموم شیمیایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه استفاده از سموم شیمیایی موجب به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود و باقی ماندن سم‌ها در محصول یکی از این مشکلات است که موجب می‌شود تا این سم‌ها همراه محصول به مصرف‌کننده برسد، افزود: یکی از روش‌های سالم برای تولید محصول سالم استفاده از عوامل کنترل‌کننده‌ای است که با استفاده از حشرات و کنه‌هایی که می‌توانند از آفات گلخانه‌ای تغذیه کنند، آفات را از بین ببریم.

سعیدی گفت: با استفاده و رهاسازی این کنه‌های شکارگر می‌توانیم به حفظ محیط زیست و بالا بردن تنوع‌زیستی و مهمتر از همه، تولید محصول بدون آلودگی کمک کنیم وبا استفاده و رهاسازی این کنه‌ها می‌توانیم به سلامت مصرف‌کننده کمک کنیم و با استفاده از این روش بیولوژیک، یک گونه بیولوژیک به اکوسیستم اضافه شده و تنوع‌زیستی را بالا برده‌ایم و مهمتر اینکه با استفاده از این کنه‌ها، نیازی به استفاده از سموم شیمیایی برای از بین بردن آفات نیست و این محصول تولیدشده، ایمنی مصرف دارد.

وی با بیان اینکه تعداد مشخصی از آفات در گلخانه‌ها فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: با استفاده از روش‌های کنترل‌کننده و این کنه‌های شکارگر ممکن است حدود ۳۰ درصد بر قیمت محصولات اضافه شود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا