گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

توسعه پایدار روستایی خراسان جنوبی با ارکان کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه تأمین کود مورد نیاز برای کشاورزان یکی از مهم ترین دغدغه‌ها در حوزه زراعت است، گفت: با وجود سختی‌های فراوان پیش رو همچون تحریم‌های اقتصادی در فصل زراعی گذشته 18 هزار تن کود تأمین بین کشاورزان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، محمدرضا اکبری افزود: در فصل زراعی جاری (شش ماه دوم سال ۹۸) نیز حدود ۱۰ هزار تن انواع انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان تأمین شد.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های زراعی یکی از چهار رکن توسعه پایدار روستایی است، افزایش عملکرد در واحد سطح از دو طریق اصلاح به نژادی و به زراعی و شناسایی اقلام و محصولات سازگار با اقلیم و منابع آب و خاک هر منطقه از جمله این سیاست‌ها است.

اکبری به بیان اینکه در سال زراعی جاری کشت برخی از محصولات چون حبوبات و چغندر علوفه‌ای را از بهار به فصل پاییز منتقل کردیم که از باران‌های پاییزی استفاده کنند گفت: یکی از مشکلات ما در خراسان‌جنوبی کمبود مواد عالی خاک است و اگر به تداوم تولید و ارتقا تولید می‌اندیشیم باید به سمت کشاورزی حفاظتی و کشاورزی پایدار حرکت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کشت گیاه منداب جایگزین مناسبی برای کودهای شیمیایی است و در تولید محصول سالم و افزایش عملکرد گیاه نقش موثری دارد افزود: کشاورزان منداب را با هدف تامین کود سبز و تغذیه اراضی کشاورزی در مزارع و باغات خود کشت کنند و حاصلخیزی خاک، جبران فقر خاک و نگهداری آب از جمله فواید این کشت در اراضی کشاورزی است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا