گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

نخستین کارگاه تخصصی سفال و سرامیک در اردبیل راه اندازی می شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک در ایام پساکرونا در اردبیل راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر محمودی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نخستین کارگاه آموزشی تخصصی سفال و سرامیک در ایام پساکرونا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این کارگاه در بخش‌های فرآوری و تولید گل سفالگری، سفال چرخی، سفال نقش برجسته، لعاب و نقاشی روی سفال تدارک دیده شده است تا زمینه برای بهره‌مندی علاقمندان به این رشته صنایع دستی فراهم شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظرفیت آموزش برای هر دوره را ۶۰ نفر برشمرد و بیان کرد: این کارگاه در مرکز آموزش شماره دو صنایع دستی شهرستان اردبیل (مدرسه جعفر اسلامی) در پساکرونا راه‌اندازی می‌شود.

محمودی ایجاد رونق در صنایع دستی را از برنامه‌های مهم سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: از جمله رشته‌های صنایع دستی که از اهمیت بسزایی برخوردار بوده هنر سفالگری است که در راستای رونق این صنعت تلاش می‌کنیم تا امسال شاهد توسعه آموزش‌ها در این بخش باشیم.

وی از احیای رشته‌های منسوخ صنایع دستی در سطح استان خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر در این زمینه اقداماتی انجام شده است که تداوم اقدامات و برنامه‌ها در این بخش امسال با جدیت انجام می‌شود.

۰%

امتیاز کاربر: ۱.۴۵ ( ۱ نتایج)
منبع
خبرگزاري مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا