گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

فروش ۱۲۲ میلیارد ریالی صنایع دستی و سوغات در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برپایی ۵۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات طی سال قبل خبر داد و گفت: میزان فروش صنایع دستی بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رونق خوب صنایع دستی و استقبال آن در بین جوانان استان، گفت: در سال ۹۸ برای بیش از هزار نفر از شاغلان صنایع دستی دوره‌های آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به دریافت ۱۷ نشان مرغوبیت کالا در سال گذشته گفت: دو پرونده نشان درجه هنری هنرمندان استان مازندران نیز تهیه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: در راستای حمایت معنوی و ارزش گذاری جایگاه اساتید صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان، در سال ۹۸ بیش از ۵۰ همایش و مراسم با رویکرد معرفی و شناخت صنایع دستی در قالب کارگاه و آئین نکوداشت برگزار شد.

فرزانه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه و توقف تولید و فروش صنایع دستی در استان گفت: فروش داخلی صنایع دستی در ۱۱ ماهه سال ۹۸ بیش از ۱۲۲ میلیارد ریال بوده و همچنین صادرات صنایع دستی از استان مازندران بر اساس صادرات چمدانی، ورود گردشگر و مبادی گمرکی به بیش از ۲ میلیون دلار رسیده است.

وی همچنین با اشاره به صدور هزار و ۲۱۹ پروانه تولید انفرادی و کارگاهی در سال ۹۸ گفت: در سال گذشته بیش از ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار هنرمندان صنایع دستی استان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به حمایت از ۷ انجمن فعال صنایع دستی در استان، گفت: مراحل آماده سازی دو خانه صنایع دستی در شهرستان‌های آمل و ساری در دست اقدام است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا