گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید ۳۰ میلیون تن سبزی و صیفی در کشور/ ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صیفی صادر شد

مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر تامین بازار داخلی در سال قبل ، صادرات محصولات سبزی و صیفی و تولیدات جالیزی به رقم تقریبی 1 میلیارد 400 میلیون دلار افزایش داشته است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی حسین اصغری لسکوکلایه مدیر کل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت در سال ۹۸ بالغ بر ۳۰ میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی در کشور تولید شده که از این میزان ۲۵ میلیون تن در سطح مزارع باز و ۵ میلیون تن در سطح گلخانه های کشور انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر تامین بازار داخلی در سال قبل ، صادرات محصولات سبزی و صیفی و تولیدات جالیزی به رقم تقریبی ۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار افزایش داشته که قابل توجه است.

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نام گذاری سال جدید به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: با شناسایی پتانسیل ها ی موجود کشور امکان افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه ۳ ساله وجود خواهد داشت.

وی گفت: با استفاده از روش های نوین و مدرن تولید همچون ابیاری تیپ ، کشت نشایی و مالچ (ایجادروکش پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر آب ) این میزان افزایش تولید بدون افزایش مصرف اب عملی خواهد بود.

وی افزود: افزایش تولید در این سطح قطعا به اهداف پایدار صادراتی معطوف خواهد بود لذا لازم است اهرم ها و مکانیزم های لازم در این خصوص نیز اماده کمک به بخش تولید باشد.

اصغری خاطر نشان کرد: در حال حاضر تولید و عرضه محصولات سبزی و صیفی در کشور روال عادی و طبیعی خود را سپری می کند و با فعالیت تمام وقت و بیشتر میادین اصلی عرضه محصولات کشاورزی و سبزی و صیفی شاهد عرضه و تعادل بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری فارس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا