گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

آذربایجان‌ غربی نخستین استان کشور در احیای واحدهای راکد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: این استان طی سال جاری در بازگشت واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید، رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، بهنام شهدی در حاشیه بازدید از واحد تولید لبنیات راکد شیرایران در شهرستان مهابادبا اعلام این خبر اظهار کرد: احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد و تقویت واحدهای نیمه‌فعال در اولویت کاری مدیران بخش اقتصادی استان قرار گرفته است تا هیچ واحد تولیدی تعطیل وجود نداشته باشد.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح در آذربایجان‌غربی از ۵۴ واحد راکد پیش‌بینی شده برای استان ۵۲ واحد به چرخه تولید بازگشته و ۵۵ بنگاه اقتصادی نیمه فعال نیز به فعالیت قابل قبول رسیده است.

وی تاکید کرد: با فعالیت مجدد این تعداد واحد تولیدی، زمینه بازگشت به کار ۲ هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شده‌است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تامین مالی واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال باید با برنامه‌ریزی مناسب انجام گیرد و در کنارآنها طرح‌های ایجادی نیز مورد توجه مدیران به خصوص مسئولان بانکی باشد، ادامه داد: منابع استانی باید همراه و همگام با بخش تولید توزیع شود و بانک‌ها نیز باید در این بخش توجه جدی داشته باشند.

شهدی با بیان اینکه در خصوص واحدهای تولیدی راکد و مشکل‌دار، اجرا و تملیک املاک باید به عنوان آخرین راهکار درنظر گرفته شود، گفت: تملیک اموال این واحدها گره از مشکل بانک‌ها باز نمی‌کند زیرا در این شرایط از سرفصل مطالبات غیرجاری برداشته و به سرفصل املاک تملیک شده اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: ارائه راهکار و تعیین زمان برای بنگاه‌های اقتصادی راکد برای تسویه در شرایط فعلی بهترین راه به حساب می‌آید تا در سالی که به نام رونق تولید است، سیستم بانکی جلوتر از همه به یاری تولیدکنندگان بشتابد.

در ادامه این بازدید از واحدهای مختلف این کارخانه که بزرگترین و تنها کارخانه فرآوری شیرگاومیش خاورمیانه با تولید روزانه بیش از ۲۰ تن انواع فرآورده در مهاباد است، بازدید و جلسه‌ای برای حل مشکلات آن در این واحد تولیدی با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، فرماندار و مالک این واحد تولیدی برگزار شد.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
ایانا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا