گروه مشاوران برندینگ فراسو
اخبار و رویدادها

تولید شیلات کشور از ۳۲هزار تن به یک میلیون و ۲۶۲هزار تن رسیده است

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب کل تولید شیلات کشور ۳۲ هزار تُن بود، گفت: امروز به سرجمع تولید یک میلیون و ۲۶۲ هزار تُن تولید شیلاتی دست پیدا کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، نبی‌الله خون‌میرزایی امروز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی ویژه دهه فجر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۷ به سرجمع تولید یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن تولید شیلاتی دست پیدا کردیم که یک روند رو به رشدی را در چهار دهه انقلاب نشان می‌دهد، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب کل تولید شیلات کشور ۳۲ هزار تن بود، که این میزان در چهل سالگی انقلاب به چهل برابر رسید و امسال هم از این میزان فراتر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در گذشته فعالیت‌های شیلاتی مبتنی بر صید در استان‌های ساحلی بود، اما رویکرد جدید در دهه گذشته توجه به آبزی پروری است، تصریح کرد: در گذشته عمده فعالیت‌ها روی پرورش قزل آلا و کپور ماهیان چینی بوده است که در هر دو مورد لرستان دارای ظرفیت است.

رئیس سازمان شیلات کشور با تاکید بر اینکه در پرورش ماهیان خاویاری لرستان استان پیشتاز است و رتبه اول را دارد، افزود: زنجیره تولید و پرورش ماهیان قزل آلا و سردآبی در لرستان یک زنجیره کامل است که از تولید بچه ماهی، کارخانه خوراک، فرآوری و امکان صادرات را شامل می‌شود.

خون میرزایی با اشاره به اینکه ظرفیت پرورش ماهیان خاویاری در لرستان بنیان گذاری شده و تجربه موفقی است، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در آینده در لرستان بیشتر شکوفا خواهد شد پرورش ماهیان خاویاری است.

وی یادآور شد: پرورش ماهیان گرمابی را هم در لرستان داشته ایم و رو به توسعه است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
خبرگزاری مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا