گروه مشاوران برندینگ فراسو
کسب و کارها

پرورش ماهی سالمون

ماهی سالمون ، گونه ای از ماهی ها است که هم در آب شیرین و هم در آب شور یافت می شود .این ماهی در آب شیرین زندگی کرده و سپس به دریا مهاجرت میکند.

ماهی سالمون ، گونه ای از ماهی ها است که هم در آب شیرین و هم در آب شور یافت می شود .این ماهی در آب شیرین زندگی کرده و سپس به دریا مهاجرت میکند. این ماهی ، در رودخانه (آب شیرین) تخم می گذارد. ماهی سالمون پس از تخم گذاری  به سمت دریا می رود و در دریا به یک ماهی بالغ تبدیل می شود و مجددا برای تخم گذاری به  رودخانه باز می گردد. بیشتر این ماهی ها بعد از تخم گذاری می میرند .

 

تغذیه ماهی سالمون
تغذیه این ماهی بوسیله پلت های خشک شامل ۷۰ درصدموادخام گیاهی و ۳۰ درصد موادخام دریایی انجام می گیرد.
ترکیب این پلت ها عبارتند از :
۵۰ درصدسبزیحات ، پروتئین و کربوهیدرات
۱۹ درصد روغن گیاهی
۱۷درصد غذای ماهی
۱۱ درصدروغن ماهی
۱ درصدکنسانتره پروتئین ماهی
این پلت ها در بردارنده کلیه عناصر مغذی موردنیاز رشد سالمون پرورشی از جمله پروتئین (( غذای ماهی ، روغن ماهی ، پروتئین های گیاهی )) ، کربوهیدارت(( از منابع دریایی و گیاهی)) ، اسیدهای چرب غیر اشباع ، ویتامین ها ، عناصر ریزمغذی وآنتی اکسیدانت ها می باشد .

 

تفاوت ماهی سالمون و ماهی قزل آلا چیست؟

این دو ماهی از یک خانواده هستند.

اما گوشت بدن ماهی سالمون صورتی است.

با توجه به اینکه ماهی سالمون منبع مناسبی برای ویتامین D و E محسوب می‌شود و نسبت به ماهیان دیگر امگا ۳ و پروتئین بیشتری دارد، تقاضای نسبتاً زیادی برای آن وجود دارد.

در حدی که برخی پرورش دهندگان ماهی قزل آلا، با تغییر سبد خوراک ماهی های غزل آلا در آخرین مراحل پرورش، گوشت آن ها را رنگی می‌کنند تا بتوانند به جای ماهی سالمون، گران‌تر بفروشند.

 

تفاوت ظاهری ماهی سالمون و قزل آلا

دو مورد از مهم‌ترین تفاوت های ماهی سالمون و قزل آلا این است که:

  • نیمه پایین تن سالمون، بر خلاف قزل آلا خال ندارد.
  • فک بالای ماهی سالمون، هرگز از چشمش بالاتر نمی‌رود. اما فک قزل آلا همیشه بالاتر از چشم آن است.

آیا ماهی سالمون تیغ دارد؟

بله. ماهی سالمون تیغ‌های بسیار نازکی دارد که می‌توانید آن را در تصویر زیر ببینید.

البته تیغ بسیاری از فیله‌‌هایی که در بازار وجود دارد، گرفته شده و به همین علت، ممکن است عده‌ای فکر کنند که سالمون تیغ ندارد.

 

خواص درمانی

ـ گوشت ماهی سالمون به دلیل وجود برخی رنگدانه‌های کارتنوییدی به این رنگ گرایش یافته است. این رنگدانه‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های قوی و فعالی هستند که با ورود به بدن موجب رشد و سلامت سلول و بافت‌های بدن شده و با جذب رادیکال‌های آزاد مضر که بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی در بدن ایجاد می‌شوند از تخریب و تکثیر بیش از حد سلول و ایجاد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند. مصرف این ماهی به خصوص برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه توصیه می‌شود. ـماهی سالمون سرشار از ماده‌ای معدنی به نام سلنیوم است. سلنیوم این ماهی از ماهی تن و هرینگ بالاتر بوده و با تقویت سیستم ایمنی بدن، خطر عفونت‌ها را کاهش داده و مهم‌ترین ماده معدنی برای افزایش قدرت جنسی و باروری نطفه در مردان جوان است.

ـ این ماهی به دلیل داشتن امگاـ۳ قابل جذب، خاصیت ضدالتهابی داشته و اثر مطلوبی در کاهش دردهای مفصلی و روماتیسمی دارد. این اسید چرب ضروری با گشاد کردن عروق خونی و ایجاد تعادل در میزان فشار و چربی خون خطر بروزحمله قلبی را کاهش داده و شانس زنده ماندن بعد از سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

ـ این ماهی یکی از بهترین منابع غیرلبنی ویتامین D است. میزان ویتامین D آن از دیگر ماهی‌ها بالاتر و به جذب کلسیم و رسوب مواد معدنی به داخل سیستم اسکلتی کمک می‌کند. ویتامین B۱۲ آن کم‌خونی همراه با عوارض عصبی را التیام‌ بخشیده و میزان ید آن که از میگو، گوشت قرمز و مرغ بیشتر است، برای سنتز(تولید) هورمون‌های تیروئیدی نافع است.

۰%

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید !
منبع
organicfacts
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا